וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב לשעבר קרטר חש ברע - ואושפז

הנשיא האמריקאי לשעבר ג'ימי קרטר חש ברע במהלך טיסה לקליבלנד, אליה ביקש להגיע לצורך קידום מכירות ספרו החדש, והובהל לבית חולים. נשיאה ה-39 של ארה"ב סבל מכאבי בטן ומבחילה וכעת השתפר מצבו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר, אושפז הערב (שלישי) בבית החולים בקליבלנד שבמדינת אוהיו, לאחר שחש ברע במהלך טיסה. גורמים ב"מרכז קרטר" דיווחו כי ככל הנראה, הנשיא לשעבר סבל מכאבי בטן ומבחילה במהלך הטיסה.

קרטר בן ה-85, הגיע לקליבלנד על מנת להשתתף באירוע לרגל צאת ספרו החדש, ומיד עם נחיתתו בשדה התעופה הופקינס בעיר, הוא פונה באמבולנס, כשהוא מלווה באנשי השירות החשאי. גורמים ב"מרכז קרטר" סיפרו לחדשות CBS, כי קרטר חש ברע במהלך הטיסה, אך משטופל בבית החולים - מצבו השתפר. "מצבו טוב והוא נמצא כעת במנוחה במיטתו. הוא צפוי לשוב לקידום המכירות של הספר עוד השבוע", נמסר בהודעת המרכז הפועל למען זכויות אדם שהקים קרטר בשנת 1982.

קרטר חזר לכותרות בסוף חודש אוגוסט בעת ביקורו בקוריאה הצפונית. היה זה ביקור נדיר של מנהיג ממעצמות המערב במדינה המבודדת. מטרת הביקור היתה להביא לשחרור אזרח אמריקאי שנידון לשמונה שנות מאסר ולעבודות פרך לאחר שנכנס למדינה באופן לא-חוקי בחודש ינואר. לאחר שלושה ימים של משא ומתן עם בכירים צפון קוריאנים, הצליח הנשיא לשעבר לאפשר את שחרור האמריקאי, אג'לון מאהלי גומז, והשניים שבו במטוסו הפרטי של קרטר לארצות הברית.

קרטר הוא נשיאה ה-39 של ארצות הברית וזוכה פרס נובל לשלום לשנת 2002. הוא כיהן כנשיא ארצות הברית בין השנים 1977 ו-1981. קרטר זכור בישראל בעיקר כמתווך שהביא לחתימת הסכם השלום עם מצרים, שנחתם על מדשאות הבית הלבן ב-25 במרץ 1979. במעמד החתימה השתתפו כזכור גם ראש הממשלה דאז מנחם בגין ונשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully