וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הנשיא התרגש במהלך נאום ופרץ בבכי

במהלך נאום בפני מחנכים בקאבול, פרץ נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי בבכי, כשקונן על רמת האלימות במדינה. הנשיא הביע חשש כי רמת האלימות תגרום לצעירים, כולל לבנו הקטן, לעזוב את המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי פרץ היום (שלישי) בבכי כשקרא לאפגנים "להתעשת" ולקדם את השלום במדינה, בעת שנשא דברים בפני מחנכים בעיר הבירה קאבול. במהלך הנאום, ששודר בשידור חי בטלוויזיה, הביע קרזאי את חששו מכך שהדור הצעיר של האפגנים, כולל בנו בן השלוש מירווייס, ייאלץ לברוח לחו"ל בשל המלחמה.

הנשיא אף קונן על כך שתלמידים ומורים באפגניסטן מפחדים ללכת לבית הספר מחשש לפיגועים. "אני קורא לטליבן לא להרוס את המדינה שלכם לטובת אחרים, אל תהרגו את בני עמכם לטובת אחרים, ואל תסגרו את בתי הספר שלכם, לטובת אחרים".

נאומו של קרזאי נועד לקדם את החינוך במדינה, שבה, לפי הערכות, רבע מהתושבים נבערים. הנשיא החל לבכות כשדיבר על כך שהוא רוצה שבני עמו יזכו לחינוך ויוכלו לדאוג לעצמם.
"אני נשבע באלוהים, יש בי צער, יש פי פחד", אמר קרזאי. "הו אנשים! חס וחלילה שמירווייס ייאלץ לצאת לחו"ל ויהפוך לזר".

קרזאי עצמו בילה שנים רבות בגלות בפקיסטן, בזמן שנלחם בכיבוש הסובייטי בשנות ה-80' ואחר כך גם בשלטון הטליבן.
התפרצותו של הנשיא מגיעה ימים ספורים לאחר שנודע כי העיתונאי האמריקאי בוב וודוורד כתב בספרו החדש על כך שקרזאי סובל ממניה-דיפרסיה ונוטל כדורים. לשכתו של קרזאי טענה שטענות הללו הן "משלהבות מאוד", כך דווח ב-BBC.

בתוך כך הודיע קרזאי כי הוא מינה מועצה שתנהל שיחות שלום עם הטליבן. לשכתו פרסמה רשימה של 68 בכירים שקרזאי בחר בעצמו. הבכירים יובילו את המאמצים להביא להסכם שלום עם הטליבן וגורמים נוספים שנלחמים בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully