וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נבחר יורש למנהיג צפון קוריאה?

קים ג'ונג און, בנו הצעיר של מנהיג צפון קוריאה, מונה לתפקיד מפקד הצבא. מומחים טוענים כי למרות שהצעד אינו מהווה אישור סופי לכך שהבן יירש את תפקיד אביו קים ג'ונג איל, זהו צעד ראשון בכיוון

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג איל מינה הלילה (שלישי) את בנו הצעיר לתפקיד מפקד הצבא, כך דיווחה רשת החדשות של המדינה. מינוי זה מהווה ככל הנראה את הצעד הראשון בדרך להכרזה על קים ג'ון און כיורש השלטון.

מומחים מעריכים כי מינוי זה מעיד שקים ג'ונג און נכנס למעשה למעין "תקופת מבחן" וכי מינויו כיורש אינו מובטח. "הוא יהיה נסיך הכתר, זה בטוח", אמרה ד"ר קונג דאן או ממכון ברוקלין. "השאלה היא מה יקרה כשאביו שמספק לו את הילת הסמכות ימות, זה יהיה מעניין", הוסיפה.

פרופסור הייזל סמית' מומחית לצפון קוריאה מאוניברסיטת קראנפילד אמרה כי "המינוי אינו מסמן את העברת הסמכות, אלא רק מהווה צעד לקראת הפיכתו של הבן לדמות ציבורית. עדיין לא ראינו את סוף התהליך". סמית' הוסיפה כי אינה חושבת שקים ג'ונג און יזכה לאמון רב במדינה. "הוא בילה זמן רב מידי בחו"ל", אמרה.

קים, שככל הנראה לקה בשבץ ב-2008, האיץ באחרונה את תהליך בחירת יורשו. בהודעה שפורסמה בתחנת הטלוויזיה הממלכתית בשבוע שעבר נאמר כי בכינוס שייערך בפיונגיאנג ייבחר "הוועד הבכיר של המפלגה", אך לא נמסרו פרטים נוספים. בשלב זה ידוע מעט מאוד במערב על קים ג'ונג-און, פרט לכך שהוא בשנות ה-20 לחייו ולמד בשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully