וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עוקבים אחר ההתפתחויות בקוריאה הצפונית

לדברי דיפלומט אמריקאי בכיר, ארה"ב עוקבת בזהירות אחר ההתפתחויות במדינה הקומוניסטית, בעקבות מינוי בנו הצעיר של קים ג'ונג-איל לגנרל. הוא הוסיף, כי מוקדם עדיין לקבוע אם ההנהגה במדינה עומדת להשתנות

הממשל האמריקאי עוקב בזהירות אחר ההתפתחויות בקוריאה הצפונית, בעקבות מינוי הערב (שני) של בנו הצעיר של קים ג'ונג-איל למשרת גנרל, אך עדיין מוקדם לקבוע אם ההנהגה במדינה עומדת להשתנות. כך אמר גורם דיפלומטי בכיר בארצות הברית. "נפעל מול כל השותפות שלנו באזור אסיה והאוקיינוס השקט, בזמן שאנו מנסים להעריך את המשמעות של מה שמתרחש שם", אמר הדיפלומט.

דברים אלה נאמרו בעקבות ההודעה שפורסמה הערב בתקשורת הצפון קוריאנית, לפיה אחרי שלושה חודשים כחבר פרלמנט, מקודם בנו הצעיר של השליט לתפקיד פיקודי בכיר בצבא. קים ג'ונג איל מינה גם את אחותו, קיונג הוי, למשרת גנרל.
פחות מיום לפני כינוס נדיר של מפלגת הפועלים, הצפויה למנותו ליורש של אביו, הועלה היום קים ג'ונג-און לדרגת גנרל ושמו הוזכר, פעם הראשונה אי פעם, בתקשרות המקומית.

קים ג'ונג איל, שככל הנראה לקה בשבץ ב-2008, האיץ באחרונה את תהליך בחירת יורשו. בהודעה שפורסמה באחרונה בתחנת הטלוויזיה הממלכתית נאמר, כי בכינוס שייערך בפיונגיאנג ייבחר "הוועד הבכיר של המפלגה", אך לא נמסרו פרטים נוספים. עם זאת, לפי ההערכות קים הצעיר ימונה לתפקיד בכיר במפלגה כסימן לכך שהוא היורש. בשלב זה ידוע מעט מאוד במערב על קים ג'ונג-אן, פרט לכך שהוא בשנות ה-20 לחייו ולמד בשוויץ.

הכינוס היה אמור להתקיים בתחילת החודש ונדחה. זאת הפעם הראשונה שהאליטה הפוליטית במדינה מתכנסת מאז 1980, כשקים החל למלא את תפקידו הרשמי במפלגת העובדים בגיל 38, כחלק מהתהליך הרשמי לרשת את אביו ומייסד האומה קים איל-סונג. הוא הפך למנהיג בעקבות מות אביו ב-1994. כיום קים הוא בן 68, אולם הוא אינו צפוי לצאת לגמלאות בזמן הקרוב, למרות בריאותו המתרופפת, מכיוון שבנו נחשב לצעיר מדי וחסר ניסיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully