וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מקווים שהליגה הערבית תאשר המשך המו"מ

בממשל האמריקאי אמנם הביעו אכזבה גלויה מאי המשכת הקפאת הבנייה בשטחים, אבל שולחים למזרח התיכון נציגים שינסו למנוע את פיצוץ השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית

למרות האכזבה הגלויה שהביעו הערב (ראשון) בארצות הברית מההחלטה הישראלית לחדש את הבנייה ביהודה ושומרון, בממשל האמריקאי מנסים לשמור על אופטימיות לגבי המשך קיומן של השיחות הישירות בין ישראל לרשות הפלסטינית. "אנו מאוכזבים, אבל נשארים ממוקדים במטרה לטווח הארוך, וננהל שיחות עם הצדדים לגבי ההשלכות של הצעד הישראלי", אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי.ג'י. קראולי.

ארצות הברית ממשיכה לנסות ולמצוא דרך כדי לשמור על המשא ומתן הישיר ושיחות השלום, למרות האיומים שנשמעים מהצד הפלסטיני על פיצוץ השיחות בשל חידוש הבנייה ביהודה ושומרון. נראה כי בארצות הברית תולים כעת את התקווה בשרי הליגה הערבית ומקווים כי בכינוס הליגה בתחילת חודש אוקטובר יינתן אישור מהצד הערבי להמשך קיומן של השיחות. הערכה זו מסתמכת בין היתר על דבריו של אבו מאזן היום בצרפת, לפיהם "ב-4 באוקטובר נתייעץ עם מדינות ערב במסגרת כינוס הליגה הערבית ולאחר מכן נביע את עמדתנו כלפי אי הארכת ההקפאה" .

קרואלי הסביר כי "אם נצליח לעבור בשלום את המכשול הנוכחי, יש סיכוי ממשי להצלחת המשא ומתן". הוא אף ציין כי כבר בימים הקרובים יגיעו לאיזור דייויד הל, יועץ בכיר של ג'ורג' מיטשל, ודניאל שפירו, חבר המועצה לביטחון לאומי והאחראי למדור המזרח התיכון, כדי לנהל שיחות עם שני הצדדים.

"מוכנים להמתין לשכנוע האמריקאי"

נראה כי בצד הפלסטיני ינסו לתת לאמריקאים למצות את ניסיונות הפיוס הללו, וחבר צוות המו"מ הפלסטיני, נביל שעת', אמר הערב כי היו"ר אבו מאזן מעוניין להמתין מספר ימים כדי להיווכח האם הממשל יצליח לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את הקפאת הבנייה בגדה המערבית. בשיחה עם כתבים במהלך ביקורו בפריז אמר שעת', כי "אנו מעוניינים לתת לאמריקאים ארבעה עד חמישה ימים, שבוע, כדי לראות אם הם מסוגלים לגרום לנתניהו לשקול מחדש וברצינות את הארכת ההקפאה".

במסגרת המאצים האמרקיאים, השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, ושרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התקשרו הערב ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בניסיון ללחוץ עליו שלא לסגת מהמשא ומתן עם ישראל, כך בסוכנות הידיעות הפלסטינים וואפ"א. במקביל, מזכירת המדינה הילרי קלינטון צפויה להיפגש הלילה בניו יורק עם שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם ולנסות להחיות גם את מסלול שיחות השלום הישראלי-סורי.

סנאטורים לאובמה: "לחץ על אבו מאזן"

בתוך כך, 87 סנאטורים אמריקאים חתמו על מכתב שנשלח היום לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, הקורא לו להפעיל לחץ גלוי על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להמשיך במו"מ הישיר עם ישראל, וזאת על אף חידוש הבנייה בהתנחלויות. על פי הדיווח באתר "Foreign Policy", הסנאטורים התייחסו במכתבם לאיומו של אבו מאזן לנטוש את השיחות הישירות, באם לא תוארך ההקפאה, והצהירו כי "אף לא אחד מהצדדים צריך לאיים בעזיבת המו"מ, שרק עכשיו חודש".

"אנו מסכימים איתך", פנו הסנאטורים לאובמה, "שיהיה זה קריטי ששני הצדדים יישארו בשולחן המו"מ". הסנאטורים שיבחו גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על כך שהוא בעצמו המשיך במגעים, על אף פיגועי הירי שאירעו ביהודה ושומרון, ערב פתיחת השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully