וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בסוכה: השלום אינטרס עליון, להמשיך במו"מ

אלפי בני אדם הגיעו לסוכה שפתח נשיא המדינה במשכנו. הנשיא קרא להמשיך בקידום המשא ומתן עם הפלסטינים. "גורלנו תלוי בשלום, אסור שנפסיק לפעול למענו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביבי אברמוביץ')

נשיא המדינה שמעון פרס נשא בצהריים (שני) דברים בסוכתו שבמשכנו בירושלים. פרס התייחס לתהליך המדיני ואמר, כי "גורלנו היה ונשאר תלוי במידה רבה בתהליך השלום. את הדברים שהשגנו אסור שנעמיד למבחן. אנחנו בתקופה של אי בהירות, אך אין להפסיק המאמצים כדי להגיע לשלום מלא". פרס ציין, כי "המשקולות שמנגד כה כבדים, הן האירנים והן הארגונים האחרים, אך אסור לנו להפסיק לרגע לפעול למען השלום. יש למצוא דרכים מכיוון שהשלום הוא אינטרס ישראלי עליון. התחלנו במהלך, צריך להמשיך ואני מקווה שנעשה זאת בימים הקרובים".

אל משכן הנשיא הגיעו משעות הבוקר כ- 9,000 אזרחים ותיירים. בפתח היום לחץ פרס את ידיהם של באי הסוכה ולאחר מכן נשא דברים ואמר: "אני רוצה להביע את תודתי על כך שבאתם. אני תקווה שבמקום מלחמות נגיע למציאות בה כל אחד, קטן וגדול, יהיה אורח ומארח. ועל כן כתוב 'ופרשת את סוכת השלום'. אנו המבוגרים רוצים להגיד לכם הילדים: אנחנו מתפללים שתגדלו בשלום, בעולם בלי מלחמות, בלי שנאה, שתוכלו לארח ולהתארח אצל ילדים מארצות אחרות, שיהיה שלום עם שכנינו".

פרס מארח אזרחים בסוכתו במסגרת יום פתוח בבית הנשיא שנערך בשיתוף מטה כחול לבן של משרד התמ"ת, משרד החקלאות ומשרד המדע והטכנולוגיה. בסוכה הוקמו מיצגים ודוכנים שיציגו את הישגיה של ישראל בשורה של תחומים. בין היתר הוצגו פיתוחים חדשניים בחקלאות, פירות וירקות ייחודיים תוצרת הארץ, פיתוחי אנרגיה חלופית, רובוטים אינטראקטיביים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully