וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תדרוש מסין פיצויים על הנזק לסירותיה

יפן הודיעה כי תדרוש מסין פיצויים על הנזק שנגרם לשתי סירות סיור שלה, שנפגעו מהתנגשות סירת דיג סינית בתחילת החודש. רב החובל של הסירה שוחרר לאחר כשבועיים מעצר וזכה לקבלת פנים חמה בעירו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המחלוקת הדיפלומטית בין סין ליפן מסרבת לגווע. טוקיו הודיעה היום (שני) כי תבקש מסין לפצות אותה על הנזק שנגרם לשתי סירות חיל הים שנפגעו בהתנגשות עם סירת דייג סינית סמוך לאזור ששתי המדינות טוענות לריבונות עליו. רב החובל של הסירה הסינית היה עצור ביפן במשך שבועיים, שוחרר בסוף השבוע, ושב היום לביתו, וזכה לקבלת פנים של גיבור.

ההתנגשות שאירעה בשבעה בספטמבר ומעצרו של רב החובל הובילו למשבר הדיפלומטי החמור ביותר בין שתי המדינות בשנים האחרונות. בייג'ינג דרשה שטוקיו תתנצל ותפצה אותה. אולם היא זכתה לתשובה שלילית, לאחר שיפן טענה שסירת הדייג התנגשה בסירותיה בכוונה, ולדרישת פיצויים מצד יפן עבור הנזק שנגרם לסירות סמוך לאיי דאויו, כפי שהם נקראים בסין, וסנקאקו, כפי שהם נקראים ביפן.

"אנו נבקש שהסירות יוחזרו למצבן המקורי", אמר דובר הקבינט היפני יושיטו סנגוקו. הוא הוסיף כי כעת תורה של סין להחליט אם היא רוצה לשקם את היחסים בין המדינות.

המחלוקת הדיפלומטית העלתה את החשש לגבי הנזק לקשרי המסחר בין סין-יפן, נוכח העובדה כי סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של יפן. ב-BBC דווח כי ממשלת יפן זכתה לביקורת רבה בגין ההחלטה לשחרר את רב החובל. ראש הממשלה נאוטו קאן אמר כי ההחלטה התקבלה על ידי הפרקליטות בלבד. הוא הוסיף כי רב החובל שוחרר מבלי שיוגש נגדו כתב אישום על מנת לקדם קשרים עם סין "שיועילו לכולם".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully