וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "ניכנס לממשלה אם רה"מ יוכיח רצינות"

27.9.2010 / 11:05

בקדימה הגיבו בביטול לקריאתו של השר מיכאל איתן לצרף את המפלגה לממשלה והבהירו כי על נתניהו להקים קואליציה אחרת, על מנת שהדבר יתממש. עם זאת, ח"כ תירוש סבורה כי "נתניהו כבר הוכיח את רצינותו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מפלגת קדימה הגיבה הבוקר (שני) לקריאתו של השר מיכאל איתן לצרפה לממשלה. מקדימה נמסר בתגובה לדברים כי "הימים האחרונים מעידים, יותר מכל, כי בישראל אין היום מדיניות ברורה ובמקומה אנו רואים התנהלות לקויה בקבלת החלטות של ראש הממשלה שמסבך במעשיו את ישראל בעוד קדימה, למרות הפיתוי, נוהגת באופן ממלכתי. קדימה הבהירה לנתניהו פעם אחר פעם כי היא תתמוך בכל פעולה שתקדם את התהליך המדיני ותביא לישראל הסדר שלום ותתנגד לכל ניסיון של נתניהו לעכב התקדמות מדינית ולבודד את ישראל".

בהודעה נכתב עוד כי "כך קדימה פעלה בכל ימיה באופוזיציה. לבני עצמה אמרה כי קדימה תכנס לממשלה אם נתניהו יהיה רציני בכוונותיו להגיע להסדר שלום מלא ואם תקום קואליציה אחרת שמייצגת את הכוונות הללו ותתמוך בהן.אין כל שינוי בעמדות הללו. דווקא בימים אלו בהם נבחנת רצינותו של נתניהו ונכונותו האמיתית להגיע להסדר - בקדימה מבהירים כי אל לו להתלות בתירוצים פוליטיים בכדי למנוע התקדמות מדינית ולהמשיך קדימה בשיחות, שכן בישראל קיים רוב פוליטי ברור ורוב ממשי בציבור להגיע להסדר".

ח"כים בקדימה: "לשקול ברצינות"

גם ח"כ שלמה מולה (קדימה) הגיב לדבריו של איתן ואמר לוואלה! חדשות כי "ממשלת אחדות זה דבר חיובי כשיש קווי יסוד משותפים, כוונות משותפות. קדימה וציפי לבני אף פעם לא דחו את האפשרות של אחדות לאומית. להיפך, במקום שיהיה שבוי בידי קיצונים – אלי ישי וליברמן, נתניהו היה צריך לבנות ממשלה פרגמטית יותר שעניינה זה העם".

"אם נתניהו חפץ בממשלת אחדות, שיואיל בטובו לקרוא לקדימה על בסיס קווי יסוד משותפים, שתי מדינות, שינוי שיטת הממשל ושינוי בתיקי הממשלה. בינתיים הוא נכנע ללחצים פוליטיים של התנחלויות וקיצוניים. הוא צריך לבחור אם הוא רוצה להיות פוליטיקאי קטן או מדינאי גדול. עליו להמשיך להקפיא את ההתנחלויות ולקרוא לקדימה להצטרף לממשלה", הבהיר מולה.

מולה הוסיף כי "אם נתניהו הוא מדינאי ורוצה להגיע לשלום אמת פחות או יותר על בסיס 67 וחילופי שטחים, הוא ימצא את 28 מנדטים של קדימה בעדו, ואם לא ירצה אותנו בממשלה נוכל לתמוך בו גם מבחוץ. אנחנו עוגן חזק יותר מהאיחוד הלאומי וש"ס וישראל ביתנו. תתקדם – נעזור לך. אלה הקווים שלנו – תקפיא את ההתנחלויות, תכנס למשא ומתן רציני. אז, יהיה קל גם ללחוץ על האמריקאים לתת מענה לבעיית אירן. כל עוד ראש הממשלה יעשה דברים מעשיים, לא נפיל אותו".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בעקבות הדברים כי "על קדימה לשקול ברצינות רבה כל קריאה לאחדות שתאפשר את קידום התהליך המדיני מתוך הסכמה לאומית".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה בתגובה לוואלה! חדשות כי "הכרזתו של נתניהו על רצונו במשאל עם, יחד עם התהליך שהחל בו בתקופה האחרונה, מעידים על כך שכוונותיו רציניות. קדימה חייבת לדאוג שנתניהו לא ייכשל, ויש לשקול בכובד ראש כל דרך שתתמוך בו בדרך לשלום. אופוזיציה אינה אובססיה. הדאגה למדינה היא האובססיה המועדפת עליי".

שר התחבורה ישראל כץ הגיב אף הוא לקריאתו של איתן, והזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לקדימה להצטרף לממשלה בעבר. בראיון לקול ישראל ציין כץ כי "ניתן לצרף את קדימה לקואליציה, אך לא על מנת שהליכוד יוותר על עמדותיו".

"זה הזמן לצרף את קדימה לממשלה"

איתן קרא הבוקר להכניס את קדימה לממשלה בפוסט שפרסם בבולג אותו הוא מנהל באתר האינטרנט שלו. השר כתב כי "בעת הזו תידרש אחדות לאומית רחבה שאת יסודותיה כדאי להתחיל ולבנות כבר עתה. אחדות לאומית כזו ראוי שתכלול, בנוסף לשותפים הנוכחיים, את מפלגת קדימה", והבהיר כי "נתניהו יאלץ להניח על שולחן המשא ומתן מפה שתכאיב לישראלים רבים".

השר התייחס לצורך באחדות בעם ואמר כי "ייתכן שנאלץ לומר יחדיו כן לוויתורים כואבים מלווים בהסדרי ביטחון משביעי רצון. בכל מקרה, ההישגים שלנו במשא ומתן יהיו טובים יותר אם נבוא לשם על בסיס הסכמות רחבות מבית".

איתן התייחס לסיומה של הקפאת הבנייה בהתנחלויות וכתב כי "ברגעים אלה, שעות לאחר תום תוקפה של הקפאת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, תימשך בנייה מוגבלת ביישובים היהודיים ביו”ש, שרובה, כך יש להניח, תהיה פרטית ותתבצע בעיקר בגושי ההתיישבות. ומה הלאה? ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם לא ירצה להיות מואשם בפיצוץ השיחות, ייאלץ במהרה להניח על שולחן המשא ומתן מפה שתכלול את גבולות המדינה הפלסטינית, שאליה התכוון כאשר הבטיח למנהיגים בעולם רצינות במאמציו לקדם את רעיון שתי המדינות לשני עמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully