וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן: "זה הזמן לצרף את קדימה לממשלה"

פנחס וולף

27.9.2010 / 8:25

על רקע סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, מציע השר מיכאל איתן לצרף את מפלגת קדימה לממשלת נתניהו. על תוכן השיחות עם הפלסטינים ציין השר כי "נתניהו יאלץ להניח על שולחן המו"מ מפה שתכאיב לישראלים רבים". קדימה: "נכנס לקואליציה אם נתניהו ישנה את הממשלה ואת מדיניותו"

"בעת הזו תידרש אחדות לאומית רחבה שאת יסודותיה כדאי להתחיל ולבנות כבר עתה. אחדות לאומית כזו ראוי שתכלול, בנוסף לשותפים הנוכחיים, את מפלגת קדימה", כך כתב הבוקר (שני) השר מיכאל איתן בפוסט שפרסם בבלוג אותו הוא מנהל באתר האינטרנט שלו. איתן הבהיר עוד כי "נתניהו יאלץ להניח על שולחן המשא ומתן מפה שתכאיב לישראלים רבים".

השר התייחס לצורך באחדות בעם ואמר כי "ייתכן שנאלץ לומר יחדיו כן לוויתורים כואבים מלווים בהסדרי ביטחון משביעי רצון. בכל מקרה, ההישגים שלנו במשא ומתן יהיו טובים יותר אם נבוא לשם על בסיס הסכמות רחבות מבית".

איתן התייחס לסיומה של הקפאת הבנייה בהתנחלויות וכתב כי "ברגעים אלה, שעות לאחר תום תוקפה של הקפאת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, תימשך בנייה מוגבלת ביישובים היהודיים ביו”ש, שרובה, כך יש להניח, תהיה פרטית ותתבצע בעיקר בגושי ההתיישבות. ומה הלאה? ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם לא ירצה להיות מואשם בפיצוץ השיחות, ייאלץ במהרה להניח על שולחן המשא ומתן מפה שתכלול את גבולות המדינה הפלסטינית, שאליה התכוון כאשר הבטיח למנהיגים בעולם רצינות במאמציו לקדם את רעיון שתי המדינות לשני עמים".

"מדובר בנקודה קריטית בהיסטוריה שלנו"

"המפה הזו, גם אם תהיה נדיבה פחות מהצעות שהניחו אהוד ברק ואהוד אולמרט, כל אחד בזמנו, על שולחן משא ומתן, תכאיב מאוד לישראלים רבים שלא הפנימו את מה שמשתמע ממחויבותו של נתניהו לעיקרון שתי המדינות לשני עמים", הבהיר איתן. "את הפלסטינים והמעורבים האחרים במשא ומתן המפה הזו לא תספק, והלחץ הבינלאומי שיופעל עלינו יתעצם פי כמה ממה שחווינו עד כה. במקביל, תאלץ ישראל להיאבק גם על הסדרי בטחון שחשיבותם בעיני רבים עולה על כל נושא אחר".

איתן סיים את ההודעה במילים: "איני נאיבי. אני יודע שבכדי לייצר הסכמות, צריכה להיות נכונות בקרב כל המעורבים. אולם מדובר בנקודה קריטית בהיסטוריה שלנו ועל ההנהגה שלנו מוטלת החובה לפחות לעשות כל בדיקה אפשרית ולמצות כל סיכוי לאחדות לאומית בכדי להציב את הנבחרת הטובה ביותר שלנו, לעימות הבלתי נמנע של ישראל נגד כל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully