וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לנתניהו: המשך ההקפאה למען השלום

יו"ר הרשות התייחס להצהרת נתניהו בדבר תום הקפאה ואמר כי עליו להמשיכה בכל זאת למען יצירת "אווירה להמשך שיחות השלום". הבית הלבן: עמדתנו לגבי ההתנחלויות לא השתנתה

הממשל האמריקאי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחסו הלילה (שני) להצהרתו של ראש הממשלה בנימים נתניהו עם תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הצדדים שבו והפצירו בנתניהו לשקול מחדש את החלטתו, ולהמשיך את ההקפאה על מנת לשמר את המשא ומתן הישיר.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אבו מאזן "מעוניין להמשיך במגעים אך על נתניהו לקבל החלטה להקפיא את ההתנחלויות במטרה ליצור אווירה מתאימה להמשך שיחות השלום".

גם הבית הלבן התייחס לדברים. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פי.ג'יי קראולי, אמר כי "המדיניות שלנו בנוגע להתנחלויות לא השתנתה. אנחנו נשארים בקשר הדוק עם שני הצדדים, וניפגש עימם בימים הקרובים. אנחנו נשארים ממוקדים במטרה של קידום השיחות לקראת פתרון שתי המדינות ומעודדים את הצדדים לפעול להגשמת מטרה זו".

ראש הממשלה מסר הלילה הודעה לתקשורת, עם תום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו פנה ליו"ר הרשות אבו מאזן, ואמר, כי "אני קורא לנשיא עבאס להמשיך בשיחות הכנות והטובות שבהן התחלנו רק עתה, במטרה להגיע להסכם שלום היסטורי בין שני עמינו. אני מקווה שהנשיא עבאס יישאר בשיחות וימשיך עמי בדרך לשלום". עוד אמר נתניהו, כי " למען עתידם של שני עמינו, הבה נתמקד במה שחשוב באמת. נמשיך בשיחות מואצות, כנות ורציפות כדי להביא הסכם מסגרת היסטורי של שלום תוך שנה".

נתניהו הוסיף כי "רבים בעולם נוכחו לדעת שכוונותיי להשיג שלום רציניות וכנות ושאני מכבד את התחייבויותיי. בתקופת כהונת ממשלתי, ישראל הלכה כברת דרך משמעותית לסייע לפלסטינים בהקלות שקידמו את איכות ואורח חייהם, הן ביהודה ושומרון והן ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully