וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקפאה מסתיימת: מאמץ למנוע את פיצוץ המו"מ

שעות ספורות לפני תום הקפאת הבנייה בשטחים, יו"ר צוות המו"מ הישראלי, עו"ד יצחק מולכו, מקיים סדרת דיונים בבית הלבן עם בכירי הממשל האמריקאי, בניסיון למצוא פשרה שתאפשר להמשיך בשיחות עם הפלסטינים

רויטרס

(עריכה: יאיר דניאל ועידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ'. צילום: רויטרס)

שעות ספורות לפני תום מועד הקפאת הבנייה בהתנחלויות ולאחר שהמתנחלים כבר חגגו את המשך הבנייה, נמשכים המאמצים המדיניים לגבש נוסחה שתאפשר את המשך השיחות עם הפלסטינים. יושב ראש צוות המשא-ומתן הישראלי, עורך הדין יצחק מולכו, מקיים הערב (ראשון) סדרת דיונים בבית הלבן עם בכירי הממשל האמריקאי, בניסיון למצוא פשרה בנושא. יחד עם זאת, מקורבים לראש הממשלה מעריכים כי לפי שעה לא קיים הסדר המקובל על שני הצדדים.

למרות זאת ארצות הברית נותרה "מלאת תקווה" כי הישראלים והפלסטינים ימשיכו לנהל משא ומתן ישיר, כך הצהיר היום (ראשון) דייויד אקסלרוד, יועצו הבכיר של הנשיא האמריקאי ברק אובמה. בראיון לרשת ABC אמר אקסלרוד, "אנו עומדים לדחוק ולדחוק, לדרבן ולדחוף במהלך כל היום הזה, על מנת לקבל סוג של הכרעה" לגבי סוגיית ההתנחלויות.

במקביל, גוברות הקריאות בצד הפלסטיני ליו"ר הרשות אבו מאזן שלא להמשיך במשא ומתן עם ישראל בצל המשך הבנייה בהתנחלויות. בכיר פתח מוחמד דחלאן אמר כי הנהגת ארגונו מתנגדת לחידוש הבנייה, ולדבריו, המשא ומתן לא יימשך אם לא יושם קץ לבנייה בהתנחלויות. החזית העממית הודיעה כי היא משעה את חברותה בוועד הפועל של אש"ף, במחאה על חידוש המשא ומתן. בתקשורת הפלסטינית אף התפרסם היום כרוז של פלג צבאי של פתח, ובו קריאה לאבו מאזן לדבוק בעמדתו שלא לנהל משא ומתן בצל המשך ההתנחלויות.

אבו מאזן, המבקר בפריז, הודיע כי ועדת המעקב של הליגה הערבית תתכנס, לבקשתו, ב-4 באוקטובר, לדון בהמשך המשא ומתן הישיר. קודם שהוועדה תביע את עמדתה, יתכנסו מועצת פתח והוועד הפועל של אש"ף לדון בהמשך המשא ומתן - על פי ההחלטה שתתקבל בישראל בעניין הקפאת הבנייה. בראיון שהעניק הבוקר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, נשאל אבו מאזן אם יפסיק את המשא ומתן במקרה שלא תושג הסכמה על המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בתגובה השיב אבו מאזן בשלילה: "במקרה כזה נפנה למוסדות הפלסטינים ואל ועדת המעקב של הליגה הערבית לשאול מה דעתם. אם נצליח להביא להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, המשא ומתן יתפוס תאוצה והוא ייערך מדי יום".

* בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully