וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תלחץ כל היום עד לפתרון בנושא ההקפאה"

לדברי דיוויד אקסלרוד, יועצו הבכיר של אובמה, "אנחנו עומדים לדרבן ולדחוף במהלך כל היום הזה עד לקבלת סוג של הכרעה" בסוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הוסיף: "חיוני שהמו"מ הישיר יימשך. זה צומת דרכים קריטי"

ארצות הברית נותרה "מלאת תקווה" כי הישראלים והפלסטינים ימשיכו לנהל מו"מ ישיר, אף שהלילה בחצות יפקע מועד הקפאת הבנייה בהתנחלויות. כך הצהיר היום (ראשון) דייויד אקסלרוד, יועצו הבכיר של הנשיא האמריקאי ברק אובמה. בראיון לרשת ABC אמר אקסלרוד, "אנו עומדים לדחוק ולדחוק, לדרבן ולדחוף במהלך כל היום הזה, על מנת לקבל סוג של הכרעה" לגבי סוגיית ההתנחלויות.

הבוקר פורסם ראיון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. כנשאל אבו מאזן אם יפסיק את המשא ומתן במקרה שלא תושג הסכמה על המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הוא השיב בשלילה. לדבריו, "במקרה כזה נפנה למוסדות הפלסטינים ואל ועדת המעקב של הליגה הערבית לשאול מה דעתם. אם נצליח להביא להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, המשא ומתן יתפוס תאוצה והוא ייערך מדי יום".

הממשל האמריקאי חושב כי ניתן עדיין להגיע לפשרה בנושא, למרות כוונותיהם של המתנחלים ביו"ש להתחיל בבנייה מיד עם סיום ההקפאה. "אנו חושבים שזה חיוני שהם ימשיכו לנוע קדימה, ימשיכו לדבר, ימשיכו לנסות לעבוד למרות הסוגיות הללו, ואנו מלאי תקווה שכך הם יעשו", אמר אקלסרוד. "הדיונים הללו עצמם הם חיוניים ביותר – אנו נמצאים בצומת דרכים קריטי באזור". הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully