וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בוונצואלה: מבחן להוגו צ'אווס

בפעם הראשונה מאז עלה לשלטון, עומדת מפלגתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס למבחן אמיתי, לאחר שמפלגות האופוזיציה התאחדו כדי לרוץ יחד בבחירות לפרלמנט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אזרחי ונצואלה ישתתפו היום (ראשון) בבחירות לפרלמנט, בהצבעה שנתפסת כמבחן לפופולריות של הנשיא הוגו צ'אווס שנתיים לפני הבחירות לנשיאות.

לאחר שנעדרו בבחירות הקודמות לפני חמש שנים, מפלגות האופוזיציה משתפות הפעם פעולה תחת מטריית "האיחוד הדמוקרטי", בניסיון לזכות במושבים של מפלגת השלטון, המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת של צאווס. זוהי הפעם הראשונה מאז נבחר לשלטון לפני 11 שנים, שצ'אווס, נאלץ להתמודד עם אופוזיציה מאורגנת.

הנשיא הודה כי מפלגתו צפויה לאבד מושבים, אך הוא מקווה לשמור על רוב של שני שלישים מתוך 165 המושבים, כדי שלא יזדקק לתמיכה של יריביו על מנת להעביר שינויים בחוק ולמנות אנשים במוסדות המדינה.

הרציחות הוכפלו

צ'אווס ומפלגתו התמקדו במהלך הקמפיין באג'נדה הכלכלית שלהם, הדוגלת בחלוקה מחודשת של העושר במדינה. חלק מתכניות ההלאמה שלו זכו לתמיכה, בעיקר בקרב העניים, וצ'אווס דחק בתומכיו לאפשר לו להמשיך ב"מהפכה" הסוציאליסטית שלו.

האופוזיציה, לעומת זאת, התמקדה בנושא בוער יותר בחייהם של המצביעים: רמת הפשע. לטענתה, בשנה שעברה אירעו 14,000 רציחות במדינה - נתון שהממשלה חולקת עליו - כפול מהמספר טרם עלייתו של צ'אווס לשלטון. תומכי הנשיא טוענים כי התקשורת מגזימה בהיקף בעיית הפשע במדינה, ושהאופוזיציה מנצלת את זה לצרכים פוליטיים.

על מנת להבטיח שהבחירות יתקיימו בצורה בטוחה ושקופה, הממשלה הוציאה לשטח מספר רב של חיילים, עובדי קלפיות, ונציגי ועדת הבחירות. אנשי ועדת הבחירות מצפים לאחוזי הצבעה גבוהים של כ-70% מתוך כ-18 מיליון האזרחים בעלי זכות הבחירה. מסקרים אחרונים עולה כי קיים מאבק צמוד בין תומכי הממשלה לתומכי האופוזיציה, כששליש מהמצביעים עדיין לא החליטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully