וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הספינה בדרך לעזה: ניצול שואה וטייס חה"א

אנייה שעל סיפונה עשרה פעילים יהודים וישראלים וכן ציוד רפואי וצעצועים, יצאה הבוקר מקפריסין בדרך לעזה. בין הנוסעים גם ניצול שואה, אב ששכל את בתו בפיגוע וטייס חיל האוויר לשעבר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ניסיון נוסף לשבור את המצור על עזה: אניית סיוע עזבה הבוקר (ראשון) את קפריסין כשעל סיפונה עשרה פעילים יהודים וישראלים וכן ציוד אותו מעוניינים הפעילים להעביר לרצועה. גורמי ביטחון התייחסו להפלגת האנייה מקפריסין ואמרו כי בצה"ל ובחיל הים עוקבים אחר המשט ומוכנים לכל תרחיש. הספינה, שנקראת "אייריני", מפליגה תחת דגל בריטי, ועל סיפונה עשרה נוסעים ואנשי צוות הכוללים יהודים מארצות הברית, בריטניה, גרמניה וישראל. האנייה נושאת סיוע סמלי הכולל צעצועי ילדים, ספרי לימוד, כלי נגינה, רשתות דייג עבור דייגי עזה וגפיים תותבות לצורך טיפולים אורתופדיים בבתי החולים בעזה.

בין הנוסעים נמצאים רמי אלחנן, ישראלי ששכל את בתו בפיגוע בשנת 1997והיה לחבר בפורום המשפחות השכולות, ראובן מושקוביץ, יליד רומניה ניצול שואה שהיה ממקימי היישוב היהודי-ערבי נווה שלום, פסיכולוגית אמריקאית, טייס חיל האוויר לשעבר יונתן שפירא (שלפני כשלושה חודשים ריסס על קיר בגטו ורשה את הכתובות "שחררו את כל הגטאות" ו"שחררו את עזה ופלסטין"), דוקטור ללימודי יהדות מגרמניה, מורה, וסופרת בריטית שכתבה את הביוגרפיה של הסופר פרימו לוי. קפטן האנייה הוא יהודי מלונדון ואילו הצוות ישראלי.

על פי המארגנים, האנייה תנסה להגיע לחוף עזה על מנת לפרוק את מטען הסיוע במסגרת "פעולה סמלית ובלתי אלימה של סולידריות ומחאה, שמטרתה לקרוא להסרת המצור ולאפשר העברה חופשית של סחורות ואנשים לרצועת עזה וממנה". המארגנים מבטיחים שלא יתעמתו עם כוחות צה"ל, אם אלו ינסו לעצור אותם בים.

ריצ'רד קופר, חבר בקבוצה המשתייך מארגון "יהודים למען צדק לפלסטינים", אמר היום כי הספינה היהודית לעזה היא "אקט סמלי של מחאה כנגד הכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטינים והמצור על עזה, ומסר של סולידריות לפלסטינים ולישראלים המבקשים שלום וצדק. לא כל היהודים בעולם תומכים במדיניות ממשלת ישראל". קופר הוסיף כי "אנחנו קוראים לכל הממשלות והעמים ברחבי העולם למחות בקול ולפעול נגד הכיבוש ונגד המצור".

בנוגע לחשש שהספינה תיורט על ידי חיל הים הישראלי אמר קופר כי "זוהי אנייה עצמאית לחלוטין שפועלת לבדה על פי עקרונות של אי-אלימות. מטרתנו להגיע לעזה, אבל הפעילים שלנו אינם מתכוונים להיכנס לעימות פיזי כלשהו, ולא יתנו לרשויות בישראל סיבה או תירוץ להשתמש בכוח פיזי או לתקוף אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully