וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל פרצה למחשבי הכור הגרעיני האירני?

מחשבים רבים במערכת התעשייתית באירן, ביניהם ככל הנראה גם מחשבים בכור הגרעיני בבושהר, נפרצו השבוע והודבקו בוירוס שנועד להעביר מידע רגיש לחו"ל. מומחים הפנו את אצבע מאשימה לעבר ישראל

אירן אישרה אמש (שבת) את הדיווחים לפיהם מערכות מחשוב בענפי התעשייה שלה נפלו קורבן למתקפת "טרור קיברנטי" וכי מחשבים רבים בתעשיות אלה נפגעו על ידי וירוסים. על פי דיווחים שהתקבלו במהלך השבוע, אחד מהמתקנים שהותקפו הוא הכור הגרעיני בבושהר.

בכיר במשרד המכרות והמינרלים האירני, אמר כי 30 אלף מחשבים הקשורים לתעשייה נדבקו בותוכנה המכונה סטקסנט. מחמוד עליאיה אמר לסוכנות הידיעות מאהר כי מערכות המחשוב המדוברות מיוצרות על ידי חברת סימנס וכי סטקסנט תוכננה לתקוף מערכות אלה בדיוק ולהעביר מידע סודי שנמצא עליהן.

על פי עיתון "הגרדיאן" הבריטי, מומחים חושדים כי מי שעומד מאחורי המתקפה היא ישראל. לטענת המומחים, סטקסנט היא תוכנה כה מתוחכמת עד כי קשה להאמין שהעומדים מאחוריה הם גורמים פרטיים ולא מדינה כלשהיא. עם זאת אומרים המומחים כי ככל הנראה לא ניתן יהיה לזהות בוודאות את העומדים מאחורי המתקפה. ממשלת אירן הקימה צוותים מיוחדים בניסיון לשפר את מערכות ההגנה האלקטרוניות של התשתיות המדינה.

עדכון ראשון - 21:48

  • עוד באותו נושא:
  • בושהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully