וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: דברי אחמדינג'ד על ה-11/9 בלתי-נסלחים

הנשיא האמריקאי התראיין לערוץ ה-BBC המשדר בפרסית, והתייחס לטענת הנשיא האירני לפיה פיגועי ה-11 בספטמבר הם קונספירציה בשירות ישראל. לדבריו, "מדובר בדברים פוגעניים, מלאי-שטנה ובלתי נסלחים"

אחמדינג'ד הצליח כנראה להוציא גם את נשיא ארה"ב משלוותו: בראיון שהעניק לערוץ BBC המשדר בשפה הפרסית, התייחס ברק אובמה לדברים שהשמיע אתמול הנשיא האירני בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, לפיה פיגועי 11 בספטמבר הם קונספירציה אמריקאית בשירות ישראל. לדברי אובמה, "הדברים האלה פוגעניים, מלאי-שטנה ובלתי נסלחים".

בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר אתמול הנשיא האירני כי פיגועי ה- 11 בספטמבר בארצות הברית הם קונספירציה אמריקאית בשירות ישראל. הוא הוסיף, כי ארה"ב עשתה שימוש מניפולטיבי במתקפה, כדי לפלוש לאפגניסטן.

אחמדינג'ד סיפק ניתוח תיאורטי של פיגוע הטרור במגדלי התאומים ב-2001. "במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר נהרגו על פי דיווחים 3,000 בני אדם, אבל הפלישה האמריקאית לאפגניסטן הובילה למותם של מאות אלפים. האם הפלישה ומחיריה היו מוצדקים?", שאל. לדבריו, לאחר הפיגוע החלה "תעמולה אמריקאית" שנועדה לשכנע את העולם, שאין מנוס מפלישה לאפגניסטן.

אחדמינג'ד טען כי רוב העולם מאמין שהממשל האמריקאי הוא האחראי לפיגועים במגדלי התאומים. הוא ציין אומנם כי קיימת סברה שאכן המטוסים נחטפו על ידי טרוריסטים, אך טען גם כי קיימת תיאוריה נוספת, לפיה "גורמים אמריקאים ניצחו על המתקפה במטרה להציל את הכלכלה האמריקאית וכן לחזק את אחיזת ארה"ב במזרח התיכון כדי להציל את המשטר הציוני הגוסס". ואמנם, אחמדינג'ד הוסיף 11/9 היה "אירוע מצער, שהשפיע על כל העולם".

מיד לאחר הדברים קמו כמה נציגים של מדינות המערב ונטשו את אולם העצרת במחאה. כמו כן במהלך הנאום כ-1,000 בני אדם הפגינו מחוץ למטה האו"ם, ביניהם גם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully