וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 98 שנה: אישה הוצאה להורג בווירג'יניה

ת'רזה לואיס, בת 41, הומתה הלילה באמצעות זריקה, לאחר שהורשעה ברצח בעלה ובנה החורג. לואיס הוצאה להורג למרות טענות, לפיהן היא בעלת מנת משכל נמוכה ביותר וסובלת מקשיי הבנה חמורים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ת'רזה לואיס, בת 41 מווירג'ינה, הוצאה הלילה להורג (שישי) באמצעות זריקת רעל. לואיס היא האישה הראשונה שהוצאה להורג בארה"ב מאז 2005, והראשונה שזכתה לעונש כזה במדינת וירג'יניה ב-98 השנים האחרונות. עד לרגע האחרון עשו מתנגדים לגזר הדין ניסיונות לבטלו, אך בית המשפט העליון האמריקאי דחה את העתירה ביום שלישי, ומושל מדינת וירג'יניה סירב להתערב. ללואיס היה איי. קיו של 72 נקודות, ותומכיה טענו כי היא אינה יכולה להיות אחראית למעשיה, אף כי הייתה זכאית לעמוד לדין לפי חוקי המדינה.

לואיס הורשעה בכך ששידלה שני גברים, רודני פולר ומתיו שלנברגר, לרצוח את בעלה ובנה החורג, כדי שתוכל לקבל דמי ביטוח חיים בשווי 250,000 דולר. היא ניהלה רומן עם שני המבצעים, וגם "ארגנה" לפולר לקיים יחסי מין עם בתה בת ה-16. ב-2002 לואיס הותירה את דלת הקרוואן בו התגוררה פתוחה, ואז נכנסו שני הגברים וירו בבעלה ובנו.

שני היורים הודו באשמה ונידונו למאסר עולם. השופט קבע כי לואיס הייתה "ראש הנחש" ודן אותה למוות. מנגד, עורכי דינה של לואיס טענו כי שלנברגר היה זה שתמרן את לואיס למעשה. לפני שהתאבד בתא הכלא בו ריצה את מאסרו, נטל שלנברגר אחריות מלאה לתכנון הרצח.

לפני שהוזרק הרעל, בחדר הייעודי בבית הכלא גרינוויל, לואיס שאלה האם בתו של בעלה שנרצח שומעת אותה. הבת, קת'י קליפטון, שהתה בחדר הסמוך, מופרד מחדר ההוצאה להורג במראה דו-כיוונית. מילותיה האחרונות של לואיס היו: "אני רוצה שקת'י תדע שאני אוהבת אותה ומאוד מצטערת".

עורך דינה אמר כי לואיס הייתה "במצב של שלווה רוחנית" לקראת ההוצאה להורג, והוסיף כי לואיס היא "ילדת פוסטר לכלל הסיבות שבגינן תהליך עונש המוות הוא שבור". תומכיה טענו כי לואיס עברה תהליך של שינוי בכלא ובילתה זמן רב בניחום אסירים אחרים ותפילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully