וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה: כישלון השיחות יאיים על העולם

בנאומו בפני עצרת האו"ם הזהיר מלך ירדן מפני כישלון השיחות בין ישראל לפלסטינים ואמר כי כישלון כזה ישפיע על כל העולם ולא רק על המזרח התיכון. קרא לקיים שבוע סובלנות עולמי

עבדאללה מלך ירדן נשא אמש (חמישי) דברים בעצרת האו"ם בניו יורק וקרא לישראל ולפלסטינים להמשיך במאמציהם להגיע להסדר שלום. לדברי עבדאללה האלטרנטיבה להסכם היא "סבל נוסף ותסכול עמוק יותר והמשך לוחמה בעוצמה גבוהה יותר".

"כשלון השיחות ימשיך לגרור את העולם כולו למטה ויאיים על הביטחון והיציבות הרבה מעבר לגבולות המזרח התיכון", אמר עבדאללה. בנוסף הציע המלך לקיים שבוע סובלנות ברחבי העולם. "מה שאנחנו מציעים זה שבוע מיוחד, במהלכו אנשי העולם, כל אחד במקום התפילה שלו, יוכלו לבטא את מה שאמונתו מלמדת בדבר סובלנות, כבוד לאחר ושלום. אני מקווה שהעצרת תתמוך בהצעה", אמר עבדאללה.

מוקדם יותר נשא גם נשיא ארה"ב ברק אובמה בפני העצרת. בנאומו אובמה התייחס להקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "אנחנו יודעים שיהיו מבחנים במהלך הדרך, ואחד מהם מתקרב. הקפאת הבנייה בהתנחלויות שיפרה את האווירה בשטח. העמדה שלנו בנושא הזה ידועה. אנו סבורים שההקפאה צריכה להימשך. זהו הזמן לבנות אמון בין הצדדים. זהו הזמן לנצל את ההזדמנות, אז הבה ולא ניתן לה לחמוק".

טרם להתייחסותו למשא ומתן, דיבר אובמה גם על אירן ואמר כי "כחלק מהמאמצים למדיניות אי הפצת הגרעין, הצעתי לאירן הצעה נרחבת בשנה שעברה, וזה גלוי לכל שיש לאירן זכויות וחובות כחברה בקהילה הבינלאומית. אמרתי גם, באולם הזה, שאירן חייבת לשאת באחריות אם היא לא תעמוד בחובותיה. זה מה שעשינו. אירן היא החברה היחידה באמנת אי הפצת הנשק הגרעיני שאינה יכולה להראות שתוכנית הגרעין שלה הינה למטרות שלום. למעשים הללו יש השלכות. באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם, הבהרנו שהחוק הבינלאומי אינו הבטחת שווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully