וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מצפים למימוש החלטות בעקבות הדו"ח

נשיא טורקיה התייחס בנאום באו"ם לדו"ח מועצת זכויות האדם, לפיו ישראל הפרה באירועי המשט את החוק הבינלאומי. לדבריו, "ההתקפה שביצע צה"ל הייתה פעולה לא מקובלת וטורקיה מצפה להתנצלות מצד ישראל ולפיצוי משפחות ההרוגים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

נשיא טורקיה עבדוללה גול התייחס הערב (חמישי) לדו"ח שפרסמה אמש מועצת זכויות האדם של האו"ם, לפיו ישראל הפרה את החוק הבינלאומי במהלך השתלטות צה"ל על המשט שעשה דרכו לעזה. במהלך נאומו בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר גול כי "אנחנו שמחים לאור יציאתו לאור של הדו"ח אתמול, של מועצת זכויות האדם של האו"ם, אשר מציע סקירה שקולה של העובדות שהתרחשו. אנחנו מצפים למימושן של החלטות המועצה שיבואו בעקבות הדו"ח".

עוד אמר הנשיא הטורקי כי "שלום קבוע במזרח התיכון הוא המפתח לשקט באזור. לצערנו, היעדר השלום משליך בצורה לא טובה על שאר העולם. אנחנו מעריכים את מאמציו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בניסיון לשקם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, יהיה קשה מאוד להגיע לשלום אלא אם נשים סוף לטרגדיה ההומניטרית בעזה. בהקשר זה, ההתקפה שביצע צה"ל על ספינת הסיוע הבינלאומית בים במאי האחרון, שגרמה לאבדות רבות, הייתה פעולה לא מקובלת שהינה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי. בהתאם לחוק הבינלאומי, טורקיה מצפה להתנצלות רשמית מצד ישראל וגם לפיצוי משפחות ההרוגים והפצועים".

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו בירך הבוקר על מסקנות הוועדה של מועצת זכויות האדם. לדבריו, "דו"ח הוועדה איננו מוטה ומבוסס על עדויות, אנחנו מעריכים את זה". המסקנות לדבריו שר החוץ הטורקי "תואמות את הציפיות שלנו, אנחנו מקווים שמעתה והלאה ישראל תפעל בכפוף לחוק הבינלאומי".

עם פרסום מסקנות הדו"ח, מיהר משרד החוץ הישראלי לדחות את מסקנותיו. אמש נמסר ממשרד החוץ כי "כמצופה ממדינה דמוקרטית, ישראל חקרה ועדיין חוקרת את אירועי המשט. ועדת הבדיקה של צה"ל בראשות האלוף (מיל') גיורא איילנד סיימה את עבודתה. ועדת טירקל בה חברים גם שני משקיפים בינלאומיים עדיין עובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully