וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "דו"ח המשט אמין ומבוסס על ראיות"

בעלת הברית שהפכה ליריבה בעקבות אירועי המשט לעזה בירכה על מסקנות דו"ח מועצת זכויות האדם של האו"ם על המשט לעזה. שר החוץ הטורקי: "מעתה שישראל תנהג תחת החוק הבינלאומי"

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו בירך הבוקר (חמישי) על מסקנות הוועדה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקר אירועי המשט לעזה לפיהם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי ונהגה ב"אלימות מופרזת, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. "דו"ח הוועדה איננו מוטה ומבוסס על עדויות, אנחנו מעריכים את זה", אמר דאווט אולו בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. המסקנות "תואמות את הציפיות שלנו", אמר שר החוץ הטורקי, "אנחנו מקווים שמעתה והלאה ישראל תפעל בכפוף לחוק הבינלאומי".

גם תנועת חמאס התייחסה למסקנות הדו"ח ומסרה כי אלו מוכיחות כי ממשלת ישראל מבצעת טרור ומפרה זכויות אדם. "הדו"ח מוכיח כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה נגד האנושות", אמר דובר הארגון פאוזי ברהום. "כעת על הקהילה הבינלאומית להחליט האם היא מעוניינת לדבוק בצדק ולהעמיד לדין את מנהיגי ישראל כפושעי מלחמה או שהיא רוצה להמשיך במדיניות הסטנדרטים הכפולים כלפי הכיבוש".

עם פרסום מסקנות הדו"ח, מיהר משרד החוץ הישראלי לדחות את מסקנותיו. אמש נמסר ממשרד החוץ כי "כמצופה ממדינה דמוקרטית, ישראל חקרה ועדיין חוקרת את אירועי המשט. ועדת הבדיקה של צה"ל בראשות האלוף (מיל') גיורא איילנד סיימה את עבודתה. ועדת טירקל בה חברים גם שני משקיפים בינלאומיים עדיין עובדת".

ישראל ביתנו: זועבי היא דוברת חמאס

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שהיתה על סיפון ה"מרמרה" מיהרה להגיב ומסרה כי "אל לנו להסתפק בגילוי האמת, המוכרת היטב לכלל משתתפי המשט ואל לנו להסתפק בהודעות גינוי אלא עלינו לפעול להעמיד את הפושעים, מבצעי ונותני הפקודות לדין. על ישראל והישראלים בכלל להתעמת עם מסקנות אלו וכל ניסיונות ההשמצה האופייניים לא יהפכו את ישראל לחפה מפשע".

דבריה של זועבי גררו תגובה נזעמת מצד מפלגת ישראל ביתנו שמסרה הבוקר כי "דבריה של חנין זועבי צריכים להימסר תחת הכותרת של דוברת חמאס ולא חברת כנסת. דרישתה להעמיד לדין את חיילי צה"ל שהותקפו על המרמרה והיו בסכנת חיים ממשית, מוכיחה שוב שהיא מייצגת את חמאס ולכן מקומה הטבעי צריך להיות בפרלמנט חמאס בעזה ולא בכנסת ישראל".

בדו"ח ועת הבדיקה שפורסם אמש נכתב כי "ההתנהגות של חיילי צה"ל כלפי נוסעי המשט לא רק שלא תאמה למציאות אלא גם הפגינה אלימות מופרזת ולא נחוצה". הדו"ח קובע גם כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי במהלך ההשתלטות על ספינות המשט בחודש מאי וכן לאחר ההשתלטות. בנוסף נכתב כי "קיימות ראיות ברורות אשר תומכות בהגשת תביעות" נגד ישראל בגין "הריגה ועינוי".

עוד נכתב בדו"ח כי המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה היה "לא חוקי" בשל המשבר ההומניטרי ששר ברצועה באותו הזמן. צוות הוועדה כלל שלושה מומחים בלתי תלויים: סר דזמונז דה סילבה מבריטניה, קארל הדסון-פיליפס מטרינידד וטובגו ומארי שנת'י דיריים ממלזיה. בחקירתם קבעו השלושה כי תגובת צה"ל למשט הייתה "חסרת פרופורציה" ו"הפגינה ברוטליות ברמה בלתי מתקבלת על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully