וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל הפר החוק הבינלאומי בהשתלטות על המשט"

ועדה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם קבעה כי צה"ל השתמש ב"אלימות מופרזת" והפר את החוק הבינלאומי. בנוסף נכתב כי הסגר הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה היה "לא חוקי". משרד החוץ: "הדו"ח שפורסם הוא מוטה וחד צדדי בדיוק כמו הגוף שילד אותו"

ועדה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקירת השתלטות צה"ל על המשט לעזה קבעה אמש (רביעי) כי צה"ל השתמש ב"אלימות מופרזת" ועבר על חוקי זכויות האדם הבינלאומיים. משרד החוץ דחה את מסקנות הוועדה, ובהודעה שפרסם נאמר כי "הדו"ח שפורסם מוטה וחד צדדי כמו הגוף שילד אותו".

"ההתנהגות של חיילי צה"ל כלפי נוסעי המשט לא רק שלא תאמה למציאות אלא גם הפגינה אלימות מופרזת ולא נחוצה", נכתב בדו"ח שהגישה הוועדה. הדו"ח קובע גם כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי במהלך ההשתלטות על ספינות המשט במאי וכן לאחר ההשתלטות. בנוסף נכתב כי "קיימות ראיות ברורות אשר תומכות בהגשת תביעות" נגד ישראל בגין "הריגה ועינוי".

עוד נכתב בדו"ח כי המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה היה "לא חוקי" בשל המשבר ההומניטרי ששר ברצועה באותו הזמן. צוות הוועדה כלל שלושה מומחים בלתי תלויים: סר דזמונז דה סילבה מבריטניה, קארל הדסון-פיליפס מטרינידד וטובגו ומארי שנת'י דיריים ממלזיה. בחקירתם קבעו השלושה כי תגובת צה"ל למשט הייתה "חסרת פרופורציה" ו"הפגינה ברוטליות ברמה בלתי מתקבלת על הדעת".

"להעמיד את הפושעים לדין"

ממשרד החוץ נמסר בתגובה למסקנות ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם כי "כמצופה ממדינה דמוקרטית, ישראל חקרה ועדיין חוקרת את אירועי המשט. ועדת הבדיקה של צה"ל בראשות האלוף (מיל') גיורא איילנד סיימה את עבודתה. ועדת טירקל בה חברים גם שני משקיפים בינלאומיים עדיין עובדת".

עוד נאמר בתגובת משרד החוץ, כי "באופן חסר תקדים הסכימה ישראל גם להשתתף בועדת חקירה של מזכ"ל האו"ם, הבוחנת אף היא את הנושא. הדו"ח שפורסם היום הוא מוטה וחד צדדי בדיוק כמו הגוף שילד אותו. לאור כל זאת, ישראל סבורה שאירועי המשט כבר נחקרים בהיקף מספיק, וכל עיסוק נוסף בנושא הינו מיותר לחלוטין ואינו פרודוקטיבי".

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) מיהרה להגיב לפרסום הדו"ח. היא בירכה את הוועדה על "המקצועיות וההגינות שגילתה במאמציה לגילוי האמת". יחד עם זאת, אמרה, "אל לנו להסתפק בגילוי האמת, המוכרת היטב לכלל משתתפי המשט ואל לנו להסתפק בהודעות גינוי אלא עלינו לפעול להעמיד את הפושעים, מבצעי ונותני הפקודות לדין. על ישראל והישראלים בכלל להתעמת עם מסקנות אלו וכל ניסיונות ההשמצה האופייניים לא יהפכו את ישראל לחפה מפשע".

עדכון ראשון: 21:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully