וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבתאי רוזן הובא למנוחות בירושלים

הלוויתו של שבתאי רוזן, חבר ועדת טירקל שהלך לעולמו בגיל 93, נערכה בהר המנוחות בירושלים. עשרות בני אדם השתתפו בהלוויה בהר המנוחות, בהם גם שר המשפטים יעקב נאמן

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

הלווייתו של שבתאי רוזן יצאה הבוקר (רביעי) לדרכה בהר המנוחות בירושלים. רוזן הלך אמש לעולמו בגיל 93. עשרות ליוו אותו בדרכו האחרונה, בהם גם שר המשפטים יעקב נאמן. רוזן היה חבר בוועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה. לבקשת המשפחה, ההלוויה נסגרה לסיקור תקשורתי.

משרד החוץ התייחס הבוקר למותו של רוזן. "המשרד ועובדיו מביעים את צערם על מותו של רוזן, מבכירי המשרד בעבר. רוזן כיהן כיועץ המשפטי הראשון במשרד החוץ במשך עשרים שנה, במהלכם קיבל את פרס ישראל ומילא תפקידים רבים בארץ ובחו"ל, בהם שגריר ישראל לאו"ם בז'נבה", צויין בהודעת המשרד.

שר החוץ אביגדור ליברמן הוסיף: "רוזן תרם תרומה גדולה למדינת ישראל וזה אך סימלי שנפטר בעת מילוי משימה נוספת מטעם המדינה כחבר בוועדת טירקל".

רוזן נולד וגדל באנגליה, שם גם סיים את לימודי המשפטים שלו. לאורך השנים מילא כאמור מספר תפקידים בשירות המדינה. אחרי פרישתו, היה חבר סגל באוניברסיטת בר אילן ופרופסור אורח באוניברסיטת קיימברידג'. ב-2001 היה רוזן חבר באקדמיית האג למשפט בינלאומי. בשנת 1960 זכה רוזן בפרס ישראל למדעי המשפט.

בחודש יוני אישרה הממשלה את מינויו של רוזן כחבר בוועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה. ביקורת ציבורית נשמעה לאחר ההודעה על הרכב הוועדה, בשל גילם המתקדם של חבריה.

עדכון ראשון: 10:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully