וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן רומז: מוכן לפשרה בנושא ההקפאה

יו"ר הרשות רמז בנאום בפני מנהיגים יהודים בארה"ב, כי ייתכן שימשיך במו"מ, גם אם ישראל לא תאריך את ההקפאה. "אינני יכול לומר בוודאות שאעזוב". ואולם הוא הוסיף: "יהיה גם קשה מאוד להמשיך"

האם אבו מאזן מוכן לפשרה בנושא הקפאת הבנייה? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן רמז הלילה (רביעי) בנאום שנשא בפני כ-50 מנהיגים יהודים בארצות הברית, כי גם אם ישראל לא תאריך את מועד תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות – הדבר לא יוביל בהכרח לעזיבתו של צוות המו"מ הפלסטיני את השיחות הישירות.

"אינני יכול לומר בוודאות כי אעזוב את השיחות הישירות", אמר יו"ר הרשות, אך ציין כי, "יחד עם זאת, יהיה זה קשה מאוד" להמשיך במגעים הישירים עם ישראל, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יאפשר את המשך הבנייה במזרח ירושלים ובגדה המערבית. הקפאת הבנייה בת עשרת החודשים שאישרה ממשלת ישראל בנובמבר צפויה לפוג ביום ראשון הקרוב.

אבו מאזן ציין עוד, כי לאורך מרבית ההקפאה, הצדדים קיימו שיחות קרבה בלבד, בתיווכו של השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, הסנאטור ג'ורג' מיטשל. "כעת, משנפתחו המגעים האמיתיים, דווקא עכשיו נתניהו מסרב לתת לנו שניים, שלושה, ארבעה חודשים, אשר יספקו למו"מ הזדמנות לעסוק בסוגיות הסדר הקבע", אמר אבו מאזן. "מדוע?", שאל, והצהיר: "אסור לנו לפספס את ההזדמנות".

"דורשים פתרון הוגן לסוגיית הפליטים"

כמו כן העלה אבו מאזן את סוגיית הפליטים הפלסטינים, וקרא ל"מציאת פיתרון הוגן עבורם". יו"ר הרשות חזר ואמר כי הוא אינו מוכן לוותר על זכות השיבה. משנשאל בנושא דרישת נתניהו להכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי, אבו מאזן משך בכתפיו, והשיב: "אם ישראל היתה משנה את שמה, מובן שהיינו צריכים לקבל זאת". לאחר נאומו שוחח אבו מאזן עם המנהיגים היהודים במהלך ארוחת ערב, שיזם המרכז האמריקאי ע"ש דניאל אברהם לשלום במזרח התיכון.

עם התקרבות מועד תום ההקפאה, גם בקוורטט הגבירו את המאמצים כדי לשכנע את ישראל שלא לחדש את הבנייה בהתנחלויות. הרביעייה הבינלאומית למזרח התיכון פרסמה אתמול הצהרה שקוראת למדינת ישראל להאריך את הקפאת הבנייה בשטחי הגדה המערבית. בהצהרה נכתב, כי להקפאה היתה השפעה "ראויה לשבח" במסגרת המאמצים לקידום תהליך השלום. "הקוורטט מזכיר כי להקפאת הבנייה הישראלית, שאושרה בחודש נובמבר לפני כעשרה חודשים, היתה השפעה חיובית, וקורא להמשכה", לשון ההצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully