וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "נשקול לספק לסורים נשק נוסף"

שר ההגנה הרוסי אנטולי סרדיוקוב אמר כי ארצו תעמוד בהתחייבותה לספק לדמשק טילי שיוט מתקדמים. לאחר שתבחן את השפעתם על האזור, הבהיר, תשקול רוסיה עסקאות נשק נוספות עם הסורים

שר ההגנה של רוסיה, אנטולי סרדיוקוב, אמר הלילה (רביעי) כי ארצו שוקלת למכור לסוריה תחמושת נוספת, מעבר לאספקת טילי השיוט המתקדמים "יחונט". בראיון לסוכנות בלומברג אמר סרדיוקוב כי ארצו תעמוד בהתחייבותה לספק את טילי השיוט, ולאחר שתבחן את השפעתם על מאזן הכוחות האזורי, תשקול עסקאות נשק נוספות עם דמשק.

"אנחנו מבצעים סדרה של בדיקות כדי לבדוק כיצד העסקה תשפיע על היציבות האזורית. אנחנו מבינים שלא נכון לערער אותה. לכן כל הניתוחים והדקויות נלקחים בחשבון", אמר סרדיוקוב, וציין שעם סיום הניתוח האזורי, תיתכן מכירת נשק נוסף.

לדבריו, ננקטו אמצעי בטיחות שימנעו מהנשק הרוסי להגיע לידיים זרות. "הישראלים ובמידה מסויימת גם האמריקים השמיעו חששות שהטילים עשויים ליפול לידי טרוריסטים. בחוזה יש מגבלות מנגנוני בקרה שלא יאפשרו לזה לקרות", טען שר ההגנה הרוסי.

טילי ה"יחונט", הידועים גם כ P-800, הם טילי שיוט מתקדמים נגד ספינות המסוגלים לשייט בגובה של כחמישה מטרים מעל הים, דבר המקשה מאד על איתורם והשמדתם. טווח הפעולה שלהם מגיע לכ-300 קילומטרים והם מסוגלים לשאת כ-200 קילוגרמים של חומר נפץ . אתמול התייחס הרמטכ"ל רב אלוף אשכנזי לעסקה ואמר כי מדובר ב"טיל חוף-ים על קולי שמציב אתגרים לצה"ל. איננו מתכוונים לצמצם את חופש הפעולה שלנו בעקבות האיום הזה. אנחנו עוקבים אחר ההצטיידות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully