וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה: חטפנו 7 זרים ממכרה אורניום בניז'ר

בהצהרה ששחרר הפלג הצפון אפריקאי של הארגון, נטען כי שבעה אזרחים זרים נחטפו ממכרה אורניום בניז'ר. 5 מהחטופים הינם אזרחי צרפת. הממשלה הצרפתית פרסה כוחות באזור לאיתור החטופים

ארגון אל קעאדה הודיע אמש (שלישי) כי הוא חטף שבעה עובדים זרים שעבדו במכרה האורניום המאובטח סמוך לארליט שבניז'ר. על פי הארגון, חמישה מהחטופים הינם צרפתים והשניים הנותרים הם אזרח טוגו ואזרח מדגסקר. הארגון הכריז כי בקרוב יציב דרישות לממשלת צרפת כתנאי לשחרור החטופים והזהיר מפני "פעולות טיפשיות כלשהן", כדבריו.

סוכני ביון צרפתים בודקים עתה את טענות הארגון, לפיו הצליחו פעילי הארגון להסתנן דרך חגורת האבטחה הכבדה של המכרה בארליט ולחטוף את השבעה. החטופים נראו לאחרונה מובלים לעבר גבול ניז'ר עם מאלי וסומליה. המכרה משמש את חברת האנרגיה הגרעינית הצרפתית "ארבה", ומהווה אחד משני מכרות האורניום במדינה שמהם מקבלת החברה את מירב תפוקתה.

בהודעה נטען כי הפעולה בוצעה על ידי הפלג הצפון אפריקאי ארגון של אל-קעאדה בהנהגת שייח' אבו-זיד. בהצהרת שמע ששודרה ברשת אל-ג'זירה, נשמע דובר הפלג, סלאח אבו מוחמד, כשהוא נוטל אחריות לפעולה וטוען כי "מדובר באחד ממקורות האורניום החשובים בעולם, שצרפת גונבת ממנו מזה עשרות שנים".

צרפת הודיעה כי היא שלחה כוחות חי"ר לסייע לממשלת ניז'ר לאיתור החטופים. בנוסף, פרסה צרפת כלי טיס המאובזרים בציוד מעקב מתוחכם באזור. ביולי האחרון הודיעה קבוצתו של אבו-זיד כי הוציאה להורג מהנדס צרפתי בן 78 שהחזיקה במאלי, לאחר מבצע כושל של כוחות צרפת ומאוריטניה.

ניז'ר היא מייצרת האורניום השישית בגודלה בעולם. מדובר בענף הייצוא העיקרי של המדינה האפריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully