וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לסבא"א: קמפיין הערבים יפגע בפירוז

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית של ישראל הזהיר את משתתפי העצרת הכללית של סבא"א בוינה, כי התמקדות בישראל שאותה מובילות מדינות ערב, עלולה לפגוע במאמצים לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני

הקמפיין שמדינות ערב מנהלות נגד ישראל במסגרת דיוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עלול לפגוע בצעדים אפשריים לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני, כך הזהיר היום (שלישי) שאול חורב, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית של ישראל, במהלך העצרת הכללית של סבא"א בוינה. דבריו של חורב באים על רקע חששה של ארה"ב, כי כוונתן של מדינות ערב לצאת נגד ישראל עלולה לפגוע בתכניות לקיים ב-2012 כינוס שידון בהפיכת המזרח התיכון לאזור חופשי מנשק להשמדה המונית.

מדינות ערב ואירן מנסות לקדם הצעה בלתי-מחייבת במהלך העצרת הכללית של סבא"א המתקיימת השבוע, הקוראת לישראל להצטרף לאמנה הבינלאומית לאי-הפצת נשק גרעיני. זאת לאחר שבשנה שעברה הצעה דומה עברה ברוב דחוק. לדבריהן, לא יוכל להתקיים שלום במזרח התיכון עד שישראל תוותר על הנשק הגרעיני שרבים מאמינים שיש ברשותה. ישראל מעולם לא אישרה או הכחישה כי ברשותה פצצות אטום.

במהלך נאומו בפני העצרת הכללית גינה חורב את מה שכינה "מאמצים מתמשכים הנובעים משיקולים זרים להתמקד במדינת ישראל". לדבריו, "ההצעה המוצעת אינה תואמת את העקרונות הבסיסיים והנורמות של החוק הבינלאומי. כל גישה שמתמקדת במדינת ישראל לא רק שמחלישה את היכולת של הקהילה הבינלאומית להתעמת עם הפצת נשק גרעיני וגורמים מפרים, אלא גם פוגעת בסיכוי להתקדמות בצעדי פירוז נשק במזרח התיכון".

חורב הוסיף: "ישראל היא לא החברה היחידה באזור המזרח התיכון ודרום אסיה של סבא"א שמנצלת את זכותה לא הצטרף לאמנה לאי-הפצת נשק גרעיני, אולם ישראל היא המדינה היחידה שמציינים והיא נדרשת לקבל החלטה שעומדת בניגוד לטובת האינטרסים הלאומיים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully