וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: מכירת הטילים לסוריה תערער את האזור

שר ההגנה האמריקאי אמר בפגישתו בפנטגון עם השר ברק כי הוא שותף לדאגת ישראל מכוונת רוסיה לספק לסוריה טילי P-800. ברק: ”אם חיזבאללה יניח ידיו על הטילים, הוא יפנה אותם לעבר ישראל”

שר ההגנה האמריקאי שותף לדאגתה של ישראל מפני כוונתה של רוסיה למכור לסוריה טילי שיוט מסוג P-800 – כך מסר הלילה (שלישי) דובר הפנטגון. מזכיר מחלקת העיתונות של הפנטגון ג'פרי מורל אמר בתום פגישתם בוושינגטון של גייטס ושר הביטחון אהוד ברק, כי מכירת הטילים עלולה "להביא לערעור" הביטחון במזרח התיכון. בפגישה השתתף גם ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, האדמירל מייק מאלן. מנגד, ברק הביע בפגישה את חששותיו מפני כך שהטילים "יגיעו לידי חיזבאללה בלבנון, וכפי שכבר קרה בעבר, יכוונו לעבר ישראל".

בתוך כך, השניים דנו בפגישתם ביחסים הבילטראליים בין המדינות והחליפו בין השאר דעות לגבי מצב היחסים בין ישראל לטורקיה. ברק אמר בפגישה כי "אני בטוח כי היחסים הביטחוניים והאיכותיים בין ארה"ב לישראל, כפי שבאו לידי ביטוי בתקופה האחרונה, יוסיפו ויתפתחו גם בעתיד". ברק עדכן את גייטס כי תהליך אישור עסקת רכישת מטוסי ה-F-35 הושלם בימים האחרונים.

עוד נמסר, כי גייטס העלה את הנושא גם במהלך פגישתו בשבוע שעבר עם מקבילו הרוסי אנטולי סרדיוקוב. משנשאל בנוגע לתכני אותה שיחה, אמר מורל כי גייטס ביקש מהקרמלין להפגין "ערנות" ולהיות קשובים להשלכות האסטרטגיות של העסקה. היה זה ביקורו הראשון בפנטגון מזה חמש שנים של שר ההגנה הרוסי.

"עסקה מטרידה מאוד"

עם זאת, בעת ביקורו בוושינגטון בסוף השבוע שעבר אישר שר ההגנה הרוסי סרדיוקוב שארצו תספק לסוריה טילי שיוט מסוג P-800 הידועים גם בשם "יחונט". "אנו נספק את הטילים לרוסיה ונמלא אחר ההסכם שנחתם", אמר שר ההגנה הרוסי, שציין שההסכם להעברת הטילים נחתם כבר ב-2007.

בישראל הגיבו בתחילה בשוויון נפש לפרסומים, אך משנודעו פרטי העסקה המדויקים, מסר גורם מדיני לוואלה! חדשות כי "כל עוד מדובר במכירת נשק רגיל שמיועד להגנה הדבר לא מטריד, אולם הטילים הללו במידה שהפרסום אכן נכון, זהו נשק שובר שיוויון. העסקה מטרידה מאוד ואנחנו מקווים מאוד שהיא לא תתבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully