וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: תקיפה באירן אינה הפתרון האידיאלי

לדברי נשיא ארה"ב, מלחמה בין ישראל לאירן או תקיפה אמריקאית ברפובליקה האיסלמית אינן הדרכים האידיאליות לפתור את בעיית הגרעין האירני. עם זאת, הוא הצהיר: "כל האופציות על השולחן"

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש (שני) כי פעולה צבאית נגד אירן, בין אם תבוצע על ידי ארה"ב ובין אם תבוצע על ידי ישראל, אינה הדרך האידיאלית להתמודד עם בעיית הגרעין האירני. עם זאת, אובמה הצהיר כי נשק גרעיני בידי אירן מהווה "בעיה רצינית".

"אנחנו עדיין פתוחים לפתרונות דיפלומטיים על מנת להתמודד עם המצב", אמר אובמה בראיון לרשת CNBC. "אנחנו לא חושבים שמלחמה בין ישראל לאירן או אופציה צבאית אחרת הן הדרך האידיאלית להתמודד עם הבעיה, אך כל האופציות נמצאות על השולחן", הוסיף הנשיא. מוקדם יותר הזהירו מפקדים בצבא ארה"ב כי תקיפה הישראלית באירן עלולה לגרור תגובה אירנית ישירה, כמו גם תגובה של חיזבאללה וחמאס, ולגרום לאי יציבות באזור.

לפני חודש ניסה הבית הלבן להרגיע את ישראל. עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח כי הממשל האמריקאי הבטיח לישראל שתהליך ייצור הנשק הגרעיני באירן יימשך לא פחות משנה. לפי הדיווח, בכירים בבית הלבן טוענים כי ההערכה שניתנה בדבר לוח הזמנים של הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית תפחית את הסיכויים לתקיפה ישראלית במתקני הגרעין באירן.

גארי סאמור, יועץ ביטחוני של אובמה, אמר לעיתון כי "אנו מאמינים כי יש לאירנים טווח זמן של כשנה". לדבריו, הבית הלבן מאמין שהפקחים הבינלאומיים הנמצאים באירן "יעלו" על ההתקדמות האירנית בהעשרת האורניום בתוך שבועות. הוא הוסיף כי תרחיש זה יותיר לוושינגטון ולירושלים די זמן לבחון את אפשרויות הפעולה השונות, לרבות תקיפה צבאית במתקני הגרעין של אירן. "שנה אחת היא הרבה זמן", הוסיף.

עדכון ראשון: 20:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully