וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: ישראל מוכנה לפתוח מיד במו"מ עם סוריה

נשיא המדינה נשא נאום מיוחד בפני מנהיגי העולם במהלך פסגת יעדי המילניום בניו יורק והצהיר: "אנחנו מוכנים להיכנס למשא ומתן מיידי וישיר עם סוריה"

נשיא המדינה שמעון פרס נשא הערב (שני) נאום מיוחד במושב הפתיחה של פסגת יעדי המילניום המכונסת בבניין האו"ם בניו יורק. בנאומו בפני מנהיגים מרחבי העולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הביע פרס את מחויבותה של ישראל לכונן שלום עם שכנותיה והצהיר: "אנחנו מוכנים להיכנס למשא ומתן מיידי וישיר עם סוריה".

"אנו נושאים יחד בנטל של הצלת העולם ממלחמה והרג. ללא שלום, הרעב והעוני יימשכו", אמר פרס בפני המנהיגים. "פיתחנו חקלאות המבוססת על מדע. אנו מוכנים לחלוק את הניסיון שלנו כמו שעשינו עם מדינות רבות, גם עם האו"ם, וגם עם מדינות שאין להן יחסים דיפלומטיים איתנו".

נשיא המדינה גם התייחס בנאומו לאיומיו של נשיא אירן מחמוד אחמידנג'ד להשמיד את ישראל. "המנהיג של אירן הכריז שאין מקום לישראל במזרח התיכון", הזכיר הנשיא. "אני מאמין שיש לכל אדם ולכל דת מקום במזרח התיכון. יש מספיק מקום לחברות במזרח התיכון".

בתוך כך, נשיא טורקיה עבדוללה גול סירב היום להיפגש עם פרס בוועידת האו"ם בניו-יורק. בקול ישראל דווח, כי סגן שר החוץ דני אילון השוהה בארה"ב, אמר כי הטורקים ביקשו לקיים פגישה בין נשיאם גול לנשיא פרס, אך בהגיעו לניו יורק דרש גול שהפגישה תכלול התנצלות על פרשת המשט - אולם פרס סירב להתנצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully