וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרס סירב להתנצל - ונשיא טורקיה ביטל הפגישה"

לדברי סגן שר החוץ דני אילון, עבדוללה גול ביטל את הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בינו לבין הנשיא פרס, לאחר שהאחרון סירב להתנצל על אירועי המשט לעזה. מוקדם יותר אמר גול כי הפגישה לא תתקיים, מפני שלוח הזמנים שלו עמוס

נשיא טורקיה עבדוללה גול סירב היום (שני) להיפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס בוועידת האו"ם בניו-יורק. בקול ישראל דווח, כי סגן שר החוץ דני אילון השוהה בני יורק, אמר, כי ישראל מעוניינת להפשיר את הקשרים עם טורקיה, אך הדבר תלוי באנקרה. לדבריו, הטורקים ביקשו לקיים פגישה בין נשיאם גול לנשיא פרס, אך בהגיעו לניו יורק דרש גול שהפגישה תכלול התנצלות על פרשת המשט - אולם פרס סירב להתנצל.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליאן כי גול לא ייפגש עם פרס בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם. לפי הדיווח, כשגול נשאל על פגישתו המתוכננת עם פרס, הוא ענה כי היא לא תתקיים, מכיוון שלוח זמנים שלו עמוס.

בסוף השבוע דיווח העיתון הטורקי "זמאן" כי גול ידרוש מפרס בפגישתם התנצלות רשמית בגין השתלטות צה"ל על המשט הטורקי לעזה, במהלכה נהרגו תשעה מפעילי האונייה "מרמרה", וכן יבקש שישראל תפצה את משפחות ההרוגים כתנאי מוקדם להשבת היחסים הדיפלומטיים לקדמותם. כנשאל אתמול על האפשרות כי ישראל תתנצל, אמר גול: "אנו לא נשכח את אלה שנהרגו בפשיטה הישראלית על אוניות הסיוע, גם אם ישראל תתנצל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully