וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: דבריי על המו"מ המדיני - על דעתי בלבד

שר החוץ הבהיר בתום פגישה עם מקבילו הצ'כי בפראג, כי דבריו לגבי חילופי אוכלוסייה בין ישראל לפלסטינים מבטאים את דעתו האישית ולא את עמדת הממשלה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

שר החוץ אבידגור ליברמן, המבקר בצ'כיה, הבהיר היום (שני) כי דבריו לגבי תכניתו לחילופי שטחים ואוכלוסיות תמורת שלום, הם "דעתו האישית" ואינם מייצגים את עמדת הממשלה.

לפני ישיבת הממשלה אתמול אמר ליברמן, כי יש לדון בגורלם של ערביי ישראל במסגרת המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלסטינית, וכי על הפלסטינים לקבל את 1.3 מיליון האזרחים הערבים בישראל. בתמורה, הוא הבהיר, יש להשאיר בריבונות ישראלית את ההתנחלויות ביהודה ושומרון, במקום לחפש פתרון של "שטחים תמורת שלום".

"אני רוצה להדגיש שזוהי דעתי האישית. זאת לא העמדה הרשמית של הממשלה שלנו", הצהיר ליברמן בתום פגישתו עם מקבילו הצ'כי קארל שוורצנברג. "אני לא חושב שהרעיון שאנו נקים מדינה פלסטינית הומוגנית ללא אף יהודי, ושישראל תהפוך למדינה דו-לאומית עם יותר מ-20% מיעוטים יכול להיות פתרון אמיתי, יציב וארוך טווח", הוסיף ליברמן.

בתגובה לדבריו של שר החוץ אתמול אמרה ח"כ חנין זועבי לוואלה! חדשות: "הזכות שלנו כפלסטינים במולדת שלנו אינה תלויה בדעותיו של ליברמן ולא בהגדרת המדינה. הן נגזרות מחיינו במולדת שלנו. התכנית של ליברמן היא תכנית של איך להחליש את הפלסטינים שנשארו במולדתם וברור שהוא מאמין באפרטהייד וטיהור אתני, שהם חלק מתורתם של הגזענים".

גם השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) התייחס לדברים ואמר כי "ליברמן מסב נזק רב למדינת ישראל. באמירותיו הגזעניות הוא פוגע במרקם הרגיש שבין יהודים וערבים. לא ייתכנו חילופי שטחים והניסיון של ליברמן להעלות את הנושא נובע עקב הצורך שלו להצדיק את קיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully