וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הועלתה רמת הכוננות מחשש לפיגוע בפריז

צרפת העלתה את רמת הכוננות לדרגה אחת פחות מהמקסימום מחשש לפיגוע בתחומה. במקביל, המשטרה בודקת דיווחים בדבר האפשרות שמחבלת מתאבדת תנסה לבצע פיגוע בפריז

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)


צרפת נמצאת בסכנה מיידית של פיגוע טרור גדול מצד קיצונים מוסלמים והעלתה את הכוננות החל מהשבוע שעבר. כך אמר היום (שני) שר הפנים הצרפתי. במהלך ביקור באזור סיין א-מארנה, מזרחית לפריז, נשאל השר ברייס הורטפו על דיווחים לגבי הסבירות להתקפה, והוא ענה: "הגברנו את הערנות".

במקביל, מקור המקורב למשרד הפנים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המשטרה חוקרת דיווחים על האפשרות שמחבלת מתאבדת מתכננת לתקוף בעיר הבירה פריז, אולם הוא הוסיף: "זה לא בהכרח הדבר המדאיג ביותר".

לדברי המקור, בעיר הבירה מודאגים יותר ממודיעין שהגיע מסוכנויות זרות על כך שהזרוע הצפון-אפריקאית של אל קאעדה מתכננת התקפה "מיידית" בפריז. "זה איום שאנו חושבים עלול להתמקד בתחבורה", אמר המקור האנונימי.

מטרות לא מוגדרות

שר הפנים ניסה להמעיט בסיכויים להתקפה מכוונת נגד אמצעי התחבורה ואמר שהאיום הוא "נגד מטרות לא מוגדרות לחלוטין". לפני עשרה ימים אמר ראש סוכנות ביון הפנים בצרפת ברנאר סקווארצ'יני שצרפת מעולם לא עמדה בפני איום טרור גדול יותר.

ביום חמישי שעבר פונו לזמן קצר מאות תיירים ממגדל האייפל ואזור סמוך בבירה עקב איום שווא בדבר פצצה. רמת הכוננות בצרפת עומדת כיום על "אדום מחוזק" - שלב אחד פחות מהרמה המקסימלית, המייצגת איום ממוקד ומיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully