וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: נאטמה דליפת הנפט במפרץ מקסיקו

הצוותים הפועלים לאטימת הדליפה החמורה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב הצהירו כי באר הנפט אינה מאיימת יותר על המפרץ. אובמה: תודה לכל מי שעבד מסביב לשעון

אחרי חמישה חודשים של מאמצים וניסיונות שונים, נאטמה דליפת הנפט מאסדת BP במפרץ מקסיקו. כך קבע היום (ראשון) הממונה האמריקני האחראי על הטיפול באסון, אדמירל משמר החופים ת'אד אלן. "נותר לבצע מספר פעולות ויסות", אמר האדמירל אלן, "אך ניתן לקבוע בוודאות כי הדליפה לא מהווה יותר סכנה למפרץ מקסיקו".

ביום שישי הסתיימו עבודות האיטום, במהלכן שפכו עובדי האסדה 74 חביות נפט אל תוך מוקד הדליפה. האטימה המוחלטת הנוכחית באה במקום האטימה הזמנית שנעשתה ב-15 ביולי. נשיא ארה"ב ברק אובמה בירך על "ההישג החשוב", כדבריו, והודה לכל "מי שעבד מסביב לשעון כדי לטפל במשבר והשלים בסופו של דבר את החלק המאתגר אך הקריטי הזה, כדי להבטיח שהבאר לא תהווה יותר סכנה".

הדליפה החלה לאחר פיצוץ באסדת הקידוח של חברת BP שגבה את חייהם של 11 מעובדי האסדה - והוביל לשקיעתה. צוותי ניקוי בפיקוח ממשלת ארה"ב עבדו מאז לנטרול תוצאות האסון במעמקי הים ובחופים. מדובר בדליפת הנפט הימית הקשה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. מנכ"ל BP התפטר בעקבות הדליפה, והחברה הקצתה קרן של 20 מיליארד דולר לפיצוי הנפגעים. שמונה מיליארדי דולרים נוספים הוקצו למימון פעולות הניקוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully