וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תרצו": הודעת הקרן החדשה - טריק יחצ"ני

שינוי במדיניות המענקים של הקרן החדשה לישראל קובע שארגונים המכחישים את זכות העם היהודי להגדרה עצמית במדינתו הריבונית, לא יזכו עוד בתמיכה. יו"ר "אם תרצו": "הקרן תמשיך לתמוך בארגונים כמו עדאלה ומוסאווה. אנו קוראים לה להפסיק לשחק משחקים תקשורתיים"

הקרן החדשה לישראל משנה את מדיניות חלוקת המענקים שלה. קבוצות הפועלות "להכחיש את זכות העם היהודי להגדרה עצמית במדינתו הריבונית" לא יוכלו לקבל מענקים מכספי הקרן.

על הקרן נמתחה ביקורת קשה מימין, בטענה שהיא מממנת גופים המבקרים את ישראל וחותרים תחת הלגיטימיות שלה כמדינה יהודית. ההנחיות החדשות שחיברה הקרן שומרות אומנם על הקו הליברלי של הארגון, אך אוסרות מתן מענקים לארגונים שמתנגדים להגדרה העצמית של העם היהודי בארצו.

"אם ארגון מסוים שם לו למטרה ליצור חוקה שמתנערת מישראל ככלי ריבוני להגדרה עצמית של העם היהודי, מולדת יהודית, אם זה הופך למוקד של אחד הארגונים שלנו, לא נתמוך בארגון זה", אמר דירקטור בקרן, דניאל סוקטץ' לאתר JTA. הוא ציין עם זאת, כי המבחן יהיה מבחן המעשה, ולא יהיה די בחילוקי דעות "פילוסופיים" כדי לשלול מארגון את התמיכה.

"לא נתנה את תמיכתנו"

מהקרן החדשה נמסר בתגובה כי: "הפרסומים האחרונים אודות שינוי במדיניות הקרן החדשה שגויים ונובעים מאי הבנה של נושא מורכב זה. בעקבות השינוי המשמעותי במעמדה הציבורי וחשיבותה של הקרן החדשה לישראל הוחלט להעלות לאתר הקרן מסמך מסודר עם עקרונות וקווים מנחים של פעילות הקרן והתמיכות שהיא מעניקה. מסמך זה, שמטרתו שקיפות וקיום דיון ציבורי פתוח, מכבד את ריבוי הדעות וההשקפות ביחס לאופייה העתידי של מדינת ישראל.

"אין בכוונת הקרן החדשה לישראל להתנות את תמיכתה בהעדפת עמדה כזאת או אחרת. הקרן החדשה לישראל תמשיך לתמוך, כפי שעשתה תמיד, בארגונים החשובים המגנים על זכויותיהם של אזרחיה הערבים של מדינת ישראל. הקרן החדשה לישראל מעולם לא היתה משטרת מחשבות והיא גם לא תהיה. החל ממחר כל מי שמעוניין בכך יוכל לעיין במסמך העקרונות של הקרן החדשה באתר האינטרנט ולהבין את תרומתה החשובה לשיפור דמותה ועתידה של החברה בישראל".

יו"ר תנועת "אם תרצו", רונן שובל, מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "אנו רואים בהודעתה של הקרן הוכחה לצדקת מאבקנו. יחד עם זאת, שום טריק של יחסי ציבור לא יסתיר את העובדה כי בהודעתו מסר דובר הקרן כי הקרן תמשיך לתמוך בארגונים כמו עדאלה ומוסאווה הפועלים לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית. אנו קוראים לקרן להפסיק לשחק משחקים תקשורתיים ולשנות לאלתר את מדיניות התמיכות שלה בארגונים הפועלים לשנות את אופיה היהודי ציוני של מדינת ישראל".

עדכון ראשון: 14:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully