וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"כיף" של החיילים האמריקאים: לרצוח אפגנים

ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי חמישה חיילים אמריקאים שהוצבו באפגניסטן הואשמו ברצח, לאחר שהקימו "צוות הריגה" ורצחו שלושה אזרחים "בשביל הכיף"

חמישה חיילים אמריקאים שמשרתים במחוז קנדהאר שבאפגניסטן הואשמו ברצח של שלושה אזרחים אפגנים, כך דיווח היום (ראשון) ה"וושינגטון פוסט". ממסמכים וראיונות עולה כי הרציחות בוצעו " סתם בשביל הכיף בידי חיילים בעלי חיבה לחשיש ולאלכוהול".

לפי הדיווח, חיילי המחלקה הקימו בדצמבר 2009 "צוות הריגה" ורצחו את הקורבן הראשון שלהם בינואר 2010, בזמן שהמחלקה איבטחה מפגש של זקני שבט. באירוע אחר, זרק חייל רימון על מנת לזייף התקפה, כסיבה לירות במקומיים חפים מפשע. אדם אחד נהרג באירוע. החיילים גם ביתרו את הגופות וצילמו אותן, ואף שמרו עצמות וגולגולות כפרס.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט נכתב שחברי הקבוצה החלו לתכנן את ההתקפות אחרי שהגיע סמל מחלקה חדש בשם קלווין גיבס, והתפאר כיצד היה לו קל להתחמק "מכל מני דברים" במסגרת שירותו הקודם בעירק. הנאשמים, כולל שבעה חיילים נוספים שהואשמו בעבירות פחותות, הכחישו את ההאשמות נגדם.

בעקבות החקירות בנושא עלתה השאלה האם הצבא האמריקאי התעלם מסימני האזהרה לגבי חיילים משולחי רסן שמבצעים פשעים נוראיים. אביו של אחד החיילים אמר כי הוא ניסה שוב ושוב להתריע על כך לצבא אחרי שבנו סיפר לו על הרצח הראשון, אך פניותיו נדחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully