וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפורים 2010: 3 טבעו במהלך הצום

שלושה בני אדם טבעו למוות במהלך החג בכנרת, בים המלח ובחוף תל אביב. כוחות מד"א טיפלו ב-2,053 נפגעים כתוצאה מנפילות, התייבשות וקשיי הצום. 133 יולדות הועברו לבתיה"ח במהלך החג

כמדי יום כיפור, בזמן שאתם צמתם, צוותי מגן דוד אדום ברחבי הארץ עסקו בפעילות ערה של טיפול בנפגעים שנפלו מאופניהם, בצמים שהתעלפו כתוצאה משילוב החום והצום ובמקרים נוספים. 2,053 בני אדם טופלו ברחבי הארץ על ידי צוותי מד"א במהלך החג, כשבתחנות ובמוקדי מד"א טופלו 161 אנשים שחשו ברע במהלך הצום – 93 בני אדם התעלפו כתוצאה מהצום ו-22 נוספים נזקקו להחייאה. צוותי מד"א הוזעקו גם להעביר 133 יולדות לבתי החולים. 242 ילדים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופנים. 26 בני אדם נפצעו בכ-30 תאונות דרכים שאירעו ברחבי הארץ. נרשמו שמונה תקריות של יידוי אבנים על אמבולנסים ועבודת צוותי מד"א הופרעה על ידי ילדים ובני נוער.

בנוסף, שלושה בני אדם טבעו למוות במהלך החג ובשעות שלפני כניסת הצום. בשעות אחר הצהרים המוקדמות של יום שישי נמצאה גופת גבר כבן 40 במי הים התיכון בין הסלעים שבחוף צ'רלס-קלור בתל אביב. כשעה לאחר מכן מצא את מותו צעיר בן 23 שטבע בחוף אמנון בכנרת. הצעיר, תושב מרכז הארץ נפש בחוף יחד עם בת זוגו. השניים רחצו במים ובשלב מסוים הבחינה בת הזוג כי חברה לא יוצא מהמים והזעיקה עזרה. כעבור 40 דקות אותר הצעיר, צוות מד"א ירדן שהוזעק למקום ניסה לבצע בו פעולות החייאה אך לבסוף קבע את מותו.

במהלך החג נרשמה טביעה שלישית כאשר תושב מזרח ירושלים נכנס לים המלח מבלי שידע לשחות. עם כניסתו למים החל לפרפר ולבלוע כמויות ניכרות של מים. אנשים ששהו בחוף, משו אותו והזעיקו צוות של מגן דוד אדום. הצוות ביצע בו החייאה ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם שם נקבע מותו כתוצאה מבליעת מים.

עוד בים המלח: בשעות הערב נקלעה סירה בה שני שטים למצוקה לאחר שנסחפו בזרמים לכיוון ירדן. אחד המשייטים קפץ למים, שחה לחוף והזעיק עזרה. כוחות מתנדבים של יחידת חילוץ מהאזור פתחו בסריקות באזור שאליו על פי ההערכות נסחפה הסירה. האיש אותר בסופו של דבר סמוך לשעה אחת עשרה בלילה. הוא הוצא מהמים והוחש במצב קשה לבית חולים, לאחר שהוברר שהוא בלע כמות גדולה של מי ים.

תושבי הדרום נהנו מהשקט

במהלך החג נרשמו מספר רב של יידויי אבנים לעבר כלי רכב וכן עימותים בין כוחות מג"ב לתושבים במזרח ירושלים. כך למשל, מתנדב מג"ב נפגע מיידוי אבנים לעבר רכב בו נסע ליד הכפר סנדלה שמדרום לעפולה. הוא נפגע בראשו ומצבו הוגדר כקל. באזור העמקים נרשמו במהלך החג 13 מקרים של יידוי אבנים מהם חמישה בעפולה, ארבעה בטבריה, שלושה במגדל העמק ואחד בית שאן - כל האירועים הסתיימו ללא נפגעים.

אתמול בשעות אחר הצהרים יודו אבנים ומספר בקבוקי תבערה על ידי כמה עשרות צעירים תושבי מזרח ירושלים לעבר כוחות מג"ב ואנשי משטרה שהוצבו סמוך ליציאה מהכפר עיסאוויה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק והמשטרה הצליחה לעצור שישה חשודים. בשעות אחר הצהרים של שבת יידו חרדים אבנים לעבר ניידת משטרה שנסעה בשדרות חיים בר לב בבירה. לא היו נפגעים ונזק קל נגרם לניידת.

על תושבי הדרום ויישובי עוטף עזה עבר הצום בשקט יחסי, כשבמהלכו לא נרשמו נפילות של פצצות מרגמה או רקטות באזור. מערכת הביטחון הטילה החל מיום חמישי בחצות סגר כללי על שטחי הגדה, שיוסר במהלך מוצאי השבת, בהתאם להערכת המצב הביטחוני. במהלך הסגר הותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי. כמו כן נפרשה המשטרה בכוחות מתוגברים, במיוחד בעיר העתיקה בירושלים ובעכו, בכדי למנוע התנגשויות אלימות בין יהודים לערבים.

בהכנת הידיעה השתתפו: רמי שני, אריאל נוי, איילה חננאל, עידן אבני וקובי מנדל.

* עדכון ראשון: 18/09 19:07

  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully