וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבצ"ר: "נכלם שמערערים על גיורו של חייל"

הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ דחה הבוקר את הטענות לפיהן על הרבנות לאשר את הגיור הצה"לי: "זה דבר חמור מאין כמוהו. אסור היה לעננה הזאת להתגלגל"

הרב הצבאי הראשי רפי פרץ התייחס הבוקר (שישי) לסוגיית הגיור הצה"לי. פרץ אמר בראיון לקול ישראל כי הוא "בוש ונכלם כי היו מי שעירערו על יהדותו של חייל שעבר תהליכי גיור".

פרץ המשיך ואמר בראיון, כי "זה דבר חמור מעין כמוהו. היחס לגר מופיע במקומות רבים בתורה יותר ממצוות כיבוד אב ואם. אני שמח שהפתרונות שמובאים מחזקים את האחים שלנו. אסור היה לעננה הזאת להתגלגל. שוחחתי על כך עם הרב הראשי. זו משימה לאומית שהצבא החליט להיות שותף לה".

הרב רפי דיין, ראש תחום אשרות ותעודות ברבנות הראשית, הודיע בתחילת השבוע כי "מועצת הרבנות הראשית תקבל החלטה שהגיורים מוכרים, כך שלא יהיה פקפוק לאף אחד". את הדברים הוא אמר במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ יואל חסון. דיין הבהיר כי "הרב הראשי הרב עמאר יכנס את מועצת הרבנות הראשית. נכנס את המועצה כמה שיותר מהר. היא תקבל החלטה שהגיורים מוכרים, ואם יש בעיה משפטית לקונית היא תיפתר".

הסערה סביב נושא הגיור הצה"לי החלה לפני כשבועיים כאשר נציגת פרקליטות המדינה טענה במהלך דיון על רישום גרים לנישואין כי מי שהתגייר במסגרת צה"ל זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות. השופטים דנו בעתירה שהגיש ארגון "עתים", באמצעות עו"ד אביעד הכהן, נגד הרבנות הראשית, בדרישה לאפשר לגרים שעברו תהליך גיור בישראל והם בעלי תעודת המרה להתחתן כיהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully