וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמר מוסא: "אין טעם במו"מ אם הבנייה תחודש"

מזכ"ל הליגה הערבית התבטא נגד המשך הבנייה ואמר, כי "מו"מ בתנאים של כיבוש הוא בזבוז זמן". אבו מאזן השמיע אתמול דברים מתונים יותר, ואמר כי "מו"מ הוא הדרך היחידה לשלום"

מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא אמר אמש (חמישי) כי אין טעם בהמשך המשא ומתן הישיר עם ישראל, אם הבנייה בהתנחלויות תחודש. במסיבת עיתונאים שערך, הדגיש מוסא כי "אם הבנייה לא תיפסק, לא תהיה כל תועלת בהמשך המגעים הישירים". הוא ציין כי זו גם עמדתו של יו"ר הרשות אבו מאזן והוסיף, כי "מו"מ בתנאים של כיבוש הוא פשוט בזבוז זמן".

אבו מאזן עצמו השמיע אתמול דברים מתונים יותר, ולא התייחס במפורש לסוגיית ההקפאה. בדברים שאמר לפני פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בלשכתו ברמאללה, נמנע יו"ר הרשות מלהתייחס למכשולים האפשריים העומדים בפני השיחות, ורק ציין כי "כולנו יודעים שאין חלופה לשלום מלבד משא ומתן". לדבריו, "אין לנו ברירה אלא להמשיך במאמצים האלה". עם זאת, עוזריו של אבו מאזן ממשיכים להדגיש כי הפלסטינים מתעקשים על המשך ההקפאה.

בירושלים ממשיכים בימים האחרונים להדגיש כי המשך הקפאה אינו בא בחשבון. אתמול בבוקר התייחס גורם מדיני לפרסום בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, לפיו מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הציעה לישראל ולפלסטינים להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים נוספים על מנת לסיים את הדיון בסוגיות הגבולות. הגורם אמר לוואלה! חדשות כי "הצעה כזו, כפי שפורסמה, איננה רלבנטית מבחינת ראש הממשלה, בלי קשר לשאלה אם הוצעה או לאו".

מוקדם יותר השבוע השמיע אבו מאזן דברים נחרצים יותר, כשאמר בפגישתו בירושלים עם נתניהו, כי "אם הבנייה בהתנחלויות תחודש, אנטוש את המו"מ". גורם פלסטיני בכיר מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי אבו מאזן אמר את הדברים בתגובה להצהרתו של נתניהו על אי-מוכנותו להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully