וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק להורי החללים: "אנו מושיטים יד לשכנינו"

בצל המו"מ בין ישראל והפלסטינים, השתתף שר הביטחון בטקס לזכר חללי הצנחנים בתל נוף. ברק הדגיש את תפקידם המרכזי של הלוחמים בהגנה על ביטחון ישראל והוסיף שכעת יש "לסיים את הסכסוך"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן דוד)

שר הביטחון אהוד ברק השתתף הערב (חמישי) בטקס התייחדות לחללי הצנחנים בתל נוף. "לצנחנים חלק מרכזי בהשגת השקט בדרום, לאחר שנים של ירי וטרור בלתי פוסק", אמר ברק למשפחות החללים והוסיף: "בפתח השנה החדשה, אנו רוצים להביא לסיום הסכסוך".

ברק הוסיף כי "אנו ניצבים בצומת דרכים של אתגרים והזדמנויות. מדינת ישראל חזקה, בטוחה ומרתיעה, ומעמדה של כוח וביטחון עצמי אנו מושיטים יד לשלום לשכנינו, גם מכאן הערב, בניסיון להביא לפריצת דרך שתוביל לסיום הסכסוך". ברק ציין כי "מנגד יש גם אתגרים, מקרוב ומרחוק - מולם ניצבים לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון כסלע איתן".

שר הביטחון תיאר את חשיבותם המבצעית והעקרונית של לוחמי הצנחנים. "במבצע 'עופרת יצוקה' הפגינו הצנחנים נחישות ורוח קרב", אמר. "הם הכו במחבלים ונחת זרועם עדיין זכורה לארגוני הטרור. לצנחנים חלק מרכזי בשינוי המציאות הביטחונית בדרום ובהשגת השקט, המאפשר חיים נורמלים לתושבים, לאחר שנים של ירי וטרור בלתי פוסק".

"נאספנו כאן הערב לזכור ולהוקיר את זכרם של חללי הצנחנים, מהטובים והמובחרים בבני הארץ הזאת", אמר שר הביטחון. לדבריו, "לערב הזה משמעות סמלית מיוחדת, בשל סמיכותו ליום הכיפורים. זהו יום של חשבון נפש לאומי לצד חשבון הנפש האישי". הוא פנה אל משפחות הנופלים, ואמר: "מילים לא תוכלנה לנחם ואת החלל שנפער בתוככם לא נוכל למלא. אך מעל לכל, עלינו ליצוק תוכן ומשמעות למותם ולכונן בארץ חברת מופת הראויה לקורבנם – קורבנכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully