וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קיים דיון ראשון במיגון בתיה"ס באשקלון

על רקע התגברות הירי מכיוון רצועת עזה, דן בג"ץ בדרישת עיריית אשקלון וועד ההורים להציב מיגוניות במספר מוסדות חינוך בעיר. "בבתי הספר האלה אין פתרון להגנת הילדים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

על רקע התגברות שיגור הרקטות לעבר מערב הנגב, נערך אתמול(חמישי) בבג"ץ דיון בסוגיית מיגון בתי הספר באשקלון. הדיון נערך בעקבות עתירה שהגישה עיריית אשקלון וועד ההורים העירוני, בדרישה להציב מיגוניות במספר מוסדות חינוך בעיר ובהשתתפות ילדי בתי ספר מאשקלון. ראש עיריית אשקלון בני וקנין אמר כי "אנו לא דורשים מיגון של העיר ולא מיגון כל מוסדות החינוך. בסך הכל הצבת מיגוניות בעשרה בתי ספר ו-22 גני ילדים שנבנו בשנות ה-50 ואין שום פתרון להגנת הילדים בהם".

יו"ר ועד ההורים העירוני סופי חוטובלי אמרה כי "מדובר בילדים בין כיתות א' ל-ו' שנאלצים לעזוב את העיפרון בהישמע האזעקה. במקום ללמוד על השולחן הם נאלצים לרדת מתחתיו ולתפוס מחסה. אני חושבת שזאת בושה שמערכת חינוך שמחייבת את התלמידים להגיע למוסדות החינוך בגלל חוק חינוך חובה מאלצת אותם ללמוד בתנאים שמסכנים אותם".

בתשובתה לעתירה בסוף חודש אוגוסט, הצהירה המדינה כי אשקלון אינה שונה מערים אחרות המאוימות מירי רקטות. בנוסף הודגשו עלויות המיגון והעובדה כי לא ניתנה כל הבטחה למיגון העיר.

חוטובלי אמרה אז כי "זוהי החלטה על הפקרת ילדינו. המדינה מחכה להגיע ללוויות על מנת למלא את ייעודה". בעיריית אשקלון ציינו שאינם מופתעים מעמדת המדינה, "שמאפיינת את התנהלות המדינה לאורך כל העתירה. מי שיחליט בסופו של עניין על סמך טענותינו הצודקות הוא בית המשפט. במבחן התוצאה, אשקלון, להבדיל מערים אחרות בסביבה, ספגה הכי הרבה רקטות, גם בתקופת רגיעה".

עדכון ראשון: 20:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully