וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: רגש של תקווה בצ'ילה

מסביב לעולם בשבוע עם התרמילאית האמריקאית ששוחררה במהכלא האירני, התינוקת שנולדה לכורה בצ'ילה, קרבות האגרוף של הפוליטיקאים בתאילנד, וחגיגות 200 שנות עצמאות במקסיקו

מתקרבים לאירופה?

ראש ממשלת טורקיה זכה השבוע בהישג מרשים לאחר ש-61% מאזרחי המדינה הצביעו בעד השינויים שהציע לחוקת המדינה. הממשלה טענה כי היא רוצה לשנות את החוקה כך שתחזק את הדמוקרטיה ותהיה יותר ברוח האיחוד האירופי. מתנגדיה טענו שמפלגת השלטון, מפלגת "הצדק והפיתוח" המוסלמית, רוצה להשיג רמות מסוכנות של שליטה על מערכת המשפט ולפגוע ביסודות החילוניים של טורקיה המודרנית, שנוסדה ב-1923.
בתמונה: תומכי ארדואן חוגגים את תוצאת משאל העם

בדרך הביתה

אחרי יותר משנה במעצר, שוחררה השבוע שרה שורד ועזבה את אירן. שורד, בת 32, היא אחת משלושת התרמילאים האמריקאים שנעצרו בחשד לריגול בשנת 2009. לפי דיווחים, היא שוחררה בערבות של 500,000 דולר. עם הגיעה לעומאן בדרכה לארצות הברית, הבטיחה שורד להילחם למען שחרור ארוסה שיין באואר וחברם ג'וש פטאל. בכיר בתביעה הטהרן אמר כי משפטם של השלושה צפוי להיפתח בקרוב.

בתמונה: שרה שורד ואימה בנמל התעופה בעומאן

הכס הקדוש בממלכה המאוחדת

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ערך השבוע את ביקורו הראשון בבריטניה. הביקור מתקיים על רקע שערוריית ההתעללות המינית בידי כמרים קתוליים במספר מדינות אירופיות, ומתיחות ביחסים עם הכנסייה האנגליקנית. בנוסף, אזרחים בריטים רבים הביעו את מורת רוחם מעלות הביקור לקופה הציבורית, שמוערכת בכ-12 מיליון ליש"ט. הוא פתח את ביקור בפגישה עם המלכה אליזבת השנייה, העומדת בראש הכנסייה האנגליקנית.
בתמונה: ארגון סקוטי מביע את דעתו על הביקור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שומרים על תקווה

33 הכורים הלכודים בצ'ילה כבר 43 ימים זכו השבוע לרגע של נחת כשאחד מהם הפך לאב בפעם הראשונה. אריאל טריקומה שיגר לרעייתו אליזבת ברכת מצולמת באמצעות סיב אופטי שהורד למכרה, לאחר שהיא ילדה את בתם. הוא ביקש ממנה לקרוא לבת "אספרנצה" - תקווה בספרדית.

הקרב הבא: מיכאלי נגד זועבי

שני סנאטורים בתאילנד נכנסו לזירת אגרוף בפרלמנט התאילנדי בבנגקוק. השניים לא ניסו ליישב מחלוקת פוליטית אלא ביקשו לעורר מודעות בינלאומית לספורט אגרוף תאילנדי. השופט כנראה לא רצה לעורר יותר מדי מהומות והכריז על שניהם כמנצחים.

זה תלוי

גם בהודו התעסקו השבוע בספורט מסורתי, אך פחות אלים, לרגל פתיחת משחקי חבר העמים. מתעמלי ההתעמלות על מוט עשו אימונים אחרונים לקראת מופע הפתיחה. התעמלות על מוט היא מסורת הודית מאז המאה ה-12, שזוכה בשנים האחרונות לפופולריות מחודשת לאחר מאות שנים. ההודים מאמינים שהספורט העתיק עוזר לגמישות, ומשפר את הקואורדינציה בין המוח לגוף.

תני לי יד

נפגעי השיטפונות בפקיסטן לא זונחים את המסורת. נערה מציירת בחינה על כף ידה של אחותה במחנה סיוע בצפון-מערב המדינה.

נא במים

יותר מ-10,000 בני אדם, כולל יוצאי מלחמת קוריאה ב-1950-1953 מתשע מדינות, השתתפו השבוע בשחזור הנחיתה על חופי איצ'און בקוריאה הדרומית. פיוניאנג הביעה את מחאתה על האירוע אך הוא התקיים כמתוכנן לציון 60 למבצע הימי המסובך, בראשות הגנרל האמריקאי דגלאס מקארתור, שהוביל להשגת שליטה מחדש על סיאול.

ויוה מקסיקו!

מקסיקו חגגה השבוע בתהלוכות, מופעים וזיקוקין, 200 שנים למלחמת העצמאות. בסיום ימי החגיגות מילאו רבבות את הכיכר המרכזית בעיר הבירה מקסיקו סיטי וקראו "ויוה" יחד עם נשיא המדינה פיליפה קלדרון.

גם נסיכות צריכות ללכת לביה"ס

פתיחת שנת הלימודים היא בדרך כלל אירוע מרגש וגם קצת מפחיד, אפילו אם אתן בנות מלוכה. נסיך הכתר הספרדי פליפה ורעייתו הנסיכה לטיציה ליוו את בנותיהם לאונור וסופיה ביום הראשון בבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully