וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיטלר במתנה: המרצדס שתסיע אתכם בארמון בנפאל

משרד התרבות בנפאל מעוניין לשפץ את המרצדס שהצורר הנאצי העניק במתנה למלך הנפאלי לפני עשרות שנים. המבקרים בארמון, שמשמש כיום כמוזיאון, יוכלו לנסוע במכונית ו"להרגיש את השינוי הפוליטי שעבר על המדינה"

מבקרים במוזיאון ארמון המלוכה בנפאל יוכלו בקרוב לנסוע במכונית שאדולף היטלר נתן במתנה למלך נפאל. המכונית – מרצדס בנץ מודל 1939 – ניתנה למלך טריבובאן, סבו של המלך האחרון של נפאל גיאננדרה, שהודח מתפקידו לפני שנתיים.

במשך שנים היתה המרצדס בשימוש לימודי במכללת הנדסה במדינה, אך לפני חמש שנים הוחלט כי שירותה אינו נחוץ יותר, ומאז היא מוחזקת במוסך בארמון.

בכיר במשרד התרבות במדינה אמר כי משרדו יבקש מהממשלה סכום בשווי של כ-500,000 דולרים על מנת לשפץ את המרצדס – שסובלת מנזקים בדלתות, במושבים ובמכסה מנוע. "הרעיון הוא לתקן אותם כדי שמבקרים יוכלו לנסוע במכונית", אמר מוד ראג' דוטאל לסוכנות הידיעות "רויטרס". "זה יאפשר למבקרים להרגיש את השינוי הפוליטי שעבר על המדינה".

ב-2008 הוחלט לבטל את בית המלוכה בנפאל לאחר 239 שנה ולהפוך את המדינה לרפובליקה חילונית. בעקבות זאת, הפך ארמון המלוכה למוזיאון. המכונית הובאה לקטמנדו, בירת נפאל, כשהיא נישאת על גבי פועלים, מכיוון שבאותה תקופה לא היו כלי רכב רבים בעיר ההררית והמבודדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully