וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: מי ייענש על רצח התיירים שנחטפו?

הוועדה שחקרה את הניסיון הכושל לחלץ בני ערובה מהאוטובוס שנחטף בחודש שעבר במנילה ממליצה להעמיד לדין עשרה שוטרים ואזרחים בגין חלקם בכישלון. שמונה תיירים מהונג קונג נהרגו באוטובוס לאחר שהחוטף ירה בהם

הוועדה שחקרה את אופן הטיפול של הרשויות בפיליפינים בחטיפת אוטובוס התיירים במנילה, תמליץ על העמדתם לדין של עשרה בני אדם בגין מותם של שמונה תיירים מהונג קונג באירוע. שרת המשפטים ליילה דה לימה, שעמדה בראש הוועדה, אמרה היום (חמישי) כי היא מתכוונת ללחוץ על הנשיא בנינו אקינו לנקוט בצעדים נגד שוטרים ואזרחים, ביניהם עיתונאים, האחראים, לדברי הוועדה, לתוצאה העגומה של ניסיון החילוץ.

לדברי דה לימה, מעדויות הניצולים עולה כי הקורבנות מתו בידי החוטף, שוטר לשעבר במשטרת מנילה שפוטר. לאחר מכן הוא ירה בעצמו ומת. היא הוסיפה שלדו"ח היו מגבלות מאחר שרבים מהניצולים סירבו להעיד בפני הוועדה, אך לא פגע במהימנות העדויות שכן התקבלו. "אין לנו תשובות לכל השאלות, אבל יש לנו בוודאות תשובות לרוב השאלות, במיוחד החשובות והעיקריות", אמרה דה לימה.

כישלון ניסיון החילוץ עורר ביקרות רבה בהונג קונג ובסין, וגרם למתיחות ביחסים עם מנילה. המסקנות הרשמיות של הוועדה צפויות להתפרסם מחר, ודה לימה אמרה כי ההמלצות להעמדה לדין מבוססות על "ההערכה של הפעולות, אי-הפעולה, הטעויות, כשלים, הרשלנות, וחוסר הכשירות" של המעורבים.

רולנדו מנדוזה, שוטר לשעבר בן 55, חטף את אוטובוס התיירים ב-23 באוגוסט באיומי תת-מקלע, בניסיון להשיב את משרתו. הוא פוטר ב-2009 על רקע האשמות סחיטה ואיומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully