וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: שסבא"א תניח לנו ותחקור את ישראל

נשיא אירן אמר בריאיון לרשת NBC כי "במקום להתרכז בתכנית הגרעין שלנו, הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית מריכה להפנות את תשומת לבה למשטר הציוני". הוא הוסיף: הסנקציות לא מזיזות לנו

אחמדינג'ד ממשיך לספק כותרות. בריאיון שקיים אמש (רביעי) עם רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי עדיף יהיה אם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תחקור את ישראל בנוגע לכוונותיה הגרעיניות. אחמדינג'ד אמר ממקום מושבו בטהרן, כי "במקום להתרכז בתכנית הגרעין שלנו, עדיף שסבא"א תפנה את עיקר תשומת לבה למשטר הציוני".

לדברי אחמדינג'ד, ישראל "מחזיקה בנשק גרעיני ומאיימת באופן בלתי פוסק על שכנותיה". אחמדינג'ד ציין עוד, כי "רק במהלך השנה האחרונה ישראל איימה על אירן בלמעלה מעשר הזדמנויות שונות". במסגרת מדיניות הגרעין של "עמימות גרעינית", ישראל מאז ומעולם סירבה להסגיר מידע אודות יכולותיה הגרעיניות, ואולם על פי מקורות זרים, ישראל מחזיקה בנשק גרעיני.

כשנשאל בנושא הגברת הלחץ על תכנית הגרעין במדינתו, הצהיר הנשיא האירני כי הוא כלל אינו מודאג מהשלכותיהם של הסבבים הרבים של הסנקציות שהוטלו בחודשים האחרונים על מדינתו. לדבריו, אירן לא תיפגע - "גם אם השלטון האמריקאי והאיחוד האירופי יגבירו את הסנקציות עלינו פי מאה". אחמדינג'ד הבהיר כי שלטונו עומד איתן בהתנגדותו למתן אפשרות לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבחון את מתקני הגרעין באירן, והוסיף: "אנחנו בכלל איננו זקוקים לארצות הברית".

הריאיון התקיים כשבוע לפני כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בה הוא צפוי להשתתף, שם ככל הנראה תישמע ביקורת נוקבת על תכנית הגרעין האירנית. אחמדינג'ד המשיך וטען בתוקף כי פיתוח יכולות הגרעין של אירן נועד אך ורק למטרות חיסכון באנרגיה. "כפי שאנו חוזרים ואומרים", הבהיר אחמדינג'ד, "אירן מתנגדת לחלוטין לפיתוח תחמושת גרעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully