וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד מינוי גלנט: "השתלט על קרקעות"

"התנועה הירוקה" עתרה לבג"ץ נגד מינוי האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל בשל פעילות פסולה כביכול בתחום הקרקעות במושב עמיקם. "אין סיבה שהסביבה בישראל תשלם את מחיר הקומבינות"

"התנועה הירוקה" עתרה היום (רביעי) לבג"ץ נגד החלטת הממשלה למנות את האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. בעתירה מבקשת התנועה להוציא צו על תנאי לעיכוב המינוי, ולהורות לוועדת טירקל למינויים לתפקידים בכירים להשלים את בדיקתה בעניין פעולות גלנט במושב עמיקם בו הוא מתגורר.

לטענת העותרים, חוות הדעת שנתנה ועדת טירקל בדבר היעדר מניעה ערכית למינוי גלנט לרמטכ"ל היתה "שגויה ופגומה, עקב חוסר סבירות קיצוני, היעדר תשתית עובדתית, התעלמות משיקולים רלוונטיים ובשל טעות בעובדות". לפיכך, טוענים העותרים, חוות הדעת פסולה, והחלטת הממשלה על המינוי פסולה גם היא.

"תפקיד הרמטכ"ל הוא תפקיד ציבורי לכל דבר, והמחזיק בו צריך לעמוד באמות מידה מוסריות הראויות לאיש ציבור", אמר יו"ר התנועה הירוקה, ערן בן-ימיני. "מאז קום המדינה אנחנו סובלים ממעשי שחיתות הקשורים במתן קרקעות ציבוריות לאנשי שלטון או למקורביהם. אין סיבה שנסכים כי הרמטכ"ל אינו שווה בפני החוק כמו כל אחד מאזרחי ישראל. אין סיבה שהסביבה והחברה בישראל ישלמו את מחיר הקומבינות של בכירים העושים בשטחי ציבור כבשלהם".

העתירה מתייחסת לפרשות הנוגעות להתנהגות פסולה כביכול מצידו של גלנט בקשר למקרקעין ביישוב מגוריו, עמיקם. התנועה הירוקה טוענת בעתירה כי "על פי החשד, השתלט גלנט על קרקעות מדינה בניגוד לחוק ובאופן עקבי, תוך התנהגות בריונית ורמיסת החוק והדיון ברגל גסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully