וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחמדינג'ד יתרום מיליונים לארדואן

לפי דיווח ב"טלגרף" הבריטי, נשיא אירן וראש ממשלת טורקיה, הגיעו להסכם שבמסגרתו טהרן תעביר מיליוני דולרים למפלגתו של ארדואן. בשלב המיידי, יועבר סכום של 12 מיליון דולרים

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד יתרום סכום נכבד למפלגתו של ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן. כך דווח אמש (שלישי) בעיתון הבריטי "טלגרף". לפי תנאי העסקה, אירן תתרום 12 מיליון דולר למפלגתו של ארדואן, "מפלגת הצדק והפיתוח" האיסלמית (AKP) ובהמשך תתרום סכום נוסף של עד 25 מיליון דולר. לפי הדיווח, הכסף נועד לעזור במימון קמפיין הבחירות של ארדואן לכהונה שלישית כראש ממשלת טורקיה בבחירות שייערכו במדינה בשנה הבאה. ממשלת טורקיה מכחישה כי קיבלה כספים מאירן.

מלבד העברת כספים למפלגתו של ארדואן, דיפלומטים מערביים מוסרים כי אירן הסכימה גם לספק תמיכה כספית לארגון ה-IHH, אשר ארגן את המשט לעזה. "ההסכם בין AKP ואירן הוא התפתחות מאוד מדאיגה", אמר דיפלומט מערבי בכיר. "הוא יגביר את חשדותיהם של טורקים רבים לפיהם הממשלה מעמיקה את קשריה עם מדינות איסלמיות".

בעקבות הצלחתו במשאל העם הודיע ארדואן כי יתמודד לכהונה שלישית כראש ממשלה. ביום ראשון אישר העם הטורקי את הרפורמה שהציע ארדואן בחוקה. סעיפי הרפורמה יחלישו את כוחותיו של הצבא, המזוהה עם המחנה החילוני במדינה ולגרום לשינוי משמעותי במערכת המשפט. חבילת השינויים כוללת 26 סעיפים. רובם טכניים ואינם מעוררים יותר מדי מחלוקת. אך השינויים המוצעים לצמצום השפעת בתי המשפט הצבאיים, ולהרכב בית המשפט החוקתי ולגוף האחראי על מינוי שופטים, מעלה חששות לגבי עצמאות מערכת המשפט. מתנגדיה החילונים של הרפורמה טוענים כי היא פותחת את הדרך להפיכתה של טורקיה למדינה איסלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully