וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים ברוחם: המ"כים של "ההגנה" צ'יזבטו

בוגרי קורס המפקדים היוקרתי של ארגון ההגנה נפגשו לכינוס מחזורים בבסיס ג'וערה. הם האזינו לשירים מהתקופה ורכבו על כלי רכב ששימשו אותם אז. הרמטכ"ל: "סללתם הדרך לצה"ל"

כנס בוגרי קורס מפקדי מחלקות של ארגון "ההגנה" התקיים הערב (שני) בבסיס ג'וערה. לא, לא מדובר בידיעה שפורסמה לפני 90 שנים עם הקמת הארגון, אלא בשחזור האירוע שהתקיים בשנת 2010 בבסיס המשמש כיום לקורסי גדנ"ע של הצבא בהרי מנשה. בכנס נטלו חלק הנשיא לשעבר ונשיא ארגון חברי ההגנה, יצחק נבון, סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, יושב ראש הארגון הארצי של חברי ההגנה, אלוף (מיל') צביקה לבנון וקצין החינוך והנוער הראשי, תת-אלוף אלי שרמייסטר.

בין השנים 1921 ועד לפירוק ההגנה בשנת 1948 קיים הארגון קורס מפקדי כיתות ממנו צמחו כל מפקדי ההגנה, ביניהם שישה רמטכ"לים ו-27 אלופי בצה"ל. הארגון עצמו היה הבסיס עליו נבנה צה"ל במהלך מלחמת תש"ח. באירוע היום השתתפו כ-2,000 חברי ההגנה ובני משפחותיהם והוא כלל מפגש מחזורים, הופעה של להקת הגבעטרון, תזמורת צה"ל ומצעד דגלים של 11 חטיבות ההגנה שלחמו במלחמת השחרור.

"ההגנה היא הבסיס לשמו של צה"ל. לא לחינם מייסד הצבא דוד בן גוריון הכניס לצה"ל את המילה הגנה, משום שזה היה הארגון הגדול ביותר ופעל רבות מאוד", אמר הנשיא לשעבר יצחק נבון. "התפקיד של ותיקי ההגנה זה לנסות לספר בצורה מעניינת את חוויותיהם וזיכרונותיהם לדורות הצעירים. תחמושת יורים בלי סוף אבל מה שחשוב יותר זה עיצוב דמותו של הלוחם. זה מה שהיה בית הספר שאנו מציינים תאריך זה להיווסדו".

בברכה ששיגר הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כתב מפקד הצבא לחברים שבאו לאירוע כי "אתם, חברי ההגנה לוחמי העצמאות, שרשמתם פרקים של זהב בספר גבורות ישראל, הייתם אלו שסללו את הדרך לצה"ל כצבאו של העם היהודי כולו אשר יבטיח כי 'לעולם לא עוד'. אני מצדיע לכם".

  • עוד באותו נושא:
  • ההגנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully