וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מנסה לטרפד דיון על "הגרעין הישראלי"

במסגרת מאמציו לסייע לתהליך המדיני, פועל הבית הלבן למנוע דיון בעצרת הכללית של האו"ם בדרישת מדינות ערב לחייב את ישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. "צריך לתת חיזוק חיובי למו"מ עם הפלסטינים"

ארצות הברית מפעילה לחצים על מדינות ערב לחזור בהן מדרישתן לחייב את ישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, בטענה כי הדרישה עלולה לפגוע במשא ומתן שהושק באחרונה בין ישראל לפלסטינים. השליח האמריקאי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), גלין דיוויס, קרא הערב (שני) לנציגי מדינות ערב למשוך את הצעתן בנושא שצפויה לעלות לדיון בכינוס הכללי של עצרת האו"ם ב-20 בספטמבר.

היוזמה, שהייתה בלתי מחייבת עד כה, הובלה על ידי מספר מדינות ערביות שזכו בגיבוי אירני, והיא אושרה בשנה שעברה ברוב מצומצם במוסדות האו"ם. ארצות הברית טוענת שהתמקדות בישראל לבדה, עלולה גם לפגום ביוזמה המצרית לכנס ועידה במהלך שנת 2012 כדי לדון בהפיכת המזרח התיכון לאזור נקי מנשק גרעיני. "אנחנו צריכים לשלוח חיזוק חיובי לתהליך השלום, ולא לפגוע בו", אמר דיוויס בשולי פגישת מועצת הנגידים של סבא"א בווינה שבאוסטריה.

בעוד אירן נתפסת על ידי מדינות המערב כאיום גרעיני ממשי על הסדר במזרח התיכון, הרי שישראל שומרת על מדיניות העמימות בנושא הגרעין ב-40 השנים האחרונות. אם תחתום ישראל על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, יהיה עליה להכפיף את כל מתקניה הגרעיניים לכאורה לפיקוח של סבא"א. עד כה, הגישה הישראלית גרסה כי רק שלום אזורי יציב יביא אותה לחתום על האמנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully