וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה תרכוש נשק מארה"ב במיליארדים

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ממשל אובמה צפוי בקרוב להציג בפני הקונגרס עסקה למכירת מטוסי קרב ומסוקים מתקדמים לערב הסעודית בהיקף של 60 מיליארד דולרים. מדובר בעסקת הנשק היקרה ביותר בתולדות ארה"ב

ממשל אובמה צפוי להודיע בקרוב לקונגרס על כוונתו לקדם עסקת נשק בשווי של עד 60 מיליארד דולרים עם ערב הסעודית - הגדולה ביותר בתולדות ארצות הברית. לפי דיווח הבוקר (שני) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", העסקה כוללת מכירת מטוסים מסוג F-15 ומסוקים מתקדמים. כמו כן, הממשל גם מקיים מגעים לשדרוג הצי הסעודי ומערכות טילי הגנה בשווי של עשרות מיליארדי דולרים נוספים.

לפי הדיווח, העסקה נחשבת לחלק ממדיניות הממשל לגבש את תמיכת בעלות הברית הערביות נגד אירן. ארה"ב מנסה להקים מערכות הגנה ברחבי המזרח התיכון, וההסכם עם הסעודים עשוי להיות דומה לזה שנעשה עם איחוד האמירויות, כך מסרו גורמים בממשל לעיתון. על מנת לזכות בתמיכת הקונגרס, הבית הלבן, שנאבק לשפר את תדמיתו בנושאים כלכליים לקראת בחירות אמצע התקופה, מתכוון להציג את העסקה כמנוע ליצירת עשרות אלפי משרות.

מקורות אנונימיים מסרו ל"ג'ורנל" כי סעודיה תרכוש 84 מטוסי קרב F-15 חדשים, שדרוג ל-70 מטוסים נוספים, ושלושה סוגי מסוקים – 70 אפאצקים, 72 בלאק הוק ו-36 ליטל בירד. מספר כלי הטייס שיימכרו הוא המקסימלי אותו ביקשה סעודיה, אולם לפי ה"ג'ורנל", היא צפויה לקנות בתחילה רק כמחצית הכמות.

מודים לממשל אובמה

השבוע או בשבוע הבא יודיע ממשל אובמה על כוונתו לאשר לסעודיה לרכוש את כלי הטייס, ובעקבות זאת תעמוד העסקה לבחינה של הקונגרס. חבריו יוכלו לדרוש שינויים או לחסום את העסקה, אך לפי העיתון, תרחיש זה אינו צפוי.

מוקדם יותר דווח כי על מנת להקל על חששותיה של ישראל, ממשל אובמה החליט לא להציע לסעודים כלי נשק מתקדמים לטווח ארוך. בנוסף, גורמים בממשל האמריקאי אמרו כי ישראל אינה מודאגת מהמכירה מכיוון שהיא אמרוה לרכוש מטוס קרב מתקדם יותר מסוג F-35, אותו היא אמורה לקבל סביב הזמן שערב הסעודית תקבל את המטוסים החדשים שלה.

"אנו מעריכים את מאמצי הממשל לשמור על היתרון הצבאי איכותי של ישראל, ואנו מצפים להמשיך ולדון בחששותינו עם הממשל", אמר למגזין שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully