וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו תפתח מערכת הגנה מפני טילים מאירן

מזכ"ל נאט"ו קורא לחברות הברית לפתח מערכת הגנה נגד טילים כדי להגן על אירופה מפני תקיפה גרעינית מאירן. "אנו יודעים שכבר יש לאירן טילים בטווח גדול מספיק על מנת לפגוע במטרות באירופה"

מזכ"ל נאט"ו אנדרס פוג רסמוסן קורא לחברות הברית לפתח מערכת הגנה נגד טילים במטרה להגן על אירופה מפני תקיפה גרעינית מצד אירן. בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף" אמר רסמוסן כי הוא מקווה שחברי נאט"ו יגיע להסכמה על פיתוחה של המערכת בוועידה שתתכנס בנובמבר בליסבון שבפורטוגל. לדבריו, ארצות הברית תומכת בפיתוח המערכת.

"בהתבסס על ההצהרות הפומביות של אירן אנו יודעים שכבר יש ברשותה טילים בטווח גדול מספיק על מנת לפגוע במטרות באירופה. הם גם לא מסתירים את העובדה שהם רוצים לפתח יכולת זו עוד", אמר רסמוסן. "אם אירן תגיע ליכולת לייצר נשק גרעיני הדבר יהיה מסוכן מאוד ואיום ישיר לחברות בנאט"ו. זו הסיבה שאני מציע מערכת הגנה נגד טילים". מזכ"ל נאט"ו הוסיף כי "אם נאט"ו תחליט לפתח את מערכת ההגנה היא תזמין את רוסיה להשתתף בפיתוחה. נקיים דיונים עם רוסיה. אנו צריכים הגנה יעילה נגד איום אמיתי".

בדו"ח שפרסמה בשבוע שעבר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נכתב כי אירן ממשיכה במאמציה לייצר נשק גרעיני למרות הסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב. על פי הדו"ח, אירן ייצרה מאז חודש מאי האחרון 2.8 טונות של אורניום מועשר ברמה נמוכה – מדובר בעלייה של כ-15% בכמות האורניום שברשותה. כמו כן, בדו"ח נכתב כי ברשות אירן 22 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully